Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu så är jag i något slags vänteläge. Hen har varit kontakt med ägaren och har skrivit ett avtal om hästen där det står att jag köper hästen för skulden hen har till arrendatorn och hästen kommer att vara min när skulden till ägaren är betald, och det ska vara i Augusti.
Hen sa att ägaren ska höra av sig och bekräfta till mig innan han skickar avtalen.
Det var för 2 dagar sen.
Så nu väntar jag på att ägaren ska höra av sig helt enkelt.
Just nu så är jag i något slags vänteläge. Hen har varit kontakt med ägaren och har skrivit ett avtal om hästen där det står att jag köper hästen för skulden hen har till arrendatorn och hästen kommer att vara min när skulden till ägaren är betald, och det ska vara i Augusti.
Hen sa att ägaren ska höra av sig och bekräfta till mig innan han skickar avtalen.
Det var för 2 dagar sen.
Det var för 2 dagar sen.
Jag skulle aldrig våga köpa häst på så lösa boliner.
Skulle inte gå med på detta, du ska betala en skuld för att få köpa hästen En skuld som är större än vad hästen är värd om jag förstår det hela rätt. Utöver det har du dessutom lagt ut en fin summa på utgifter redan. Skulden är dessutom inte för hästen utan för något annat och lämnar inga garantier på att skulden för hästen blir betald, vilket är kravet för att hästen ska bli överförd på dig. I slutändan kan du komma att ha lagt ut en jäkla massa pengar utan att faktiskt äga hästen i slutändan.Just nu så är jag i något slags vänteläge. Hen har varit kontakt med ägaren och har skrivit ett avtal om hästen där det står att jag köper hästen för skulden hen har till arrendatorn och hästen kommer att vara min när skulden till ägaren är betald, och det ska vara i Augusti.
Det var för 2 dagar sen.
Avtalet är att Kim betalar av sin skuld till Ägaren i Norge. Det kontraktet är att när hästen är avbetaldet till mig så kommer han att skrivas över på mig. Det är mitt avtal med Kim.
Ägaren i Norge är med på allt detta.
Just det där gör mig galen! De spelar på ditt samvete och stora hjärta genom att hota med att hästen ska avlivas om du inte tar den!Anledningen till att jag gör det här är just för att hästen inte ska mista livet. Han har flugit runt med den här Kim i flera år, bott på olika stall, haft minst 10 olika medryttare och hästen hatar rent ut sagt Kim. Blir sur så fort han ser hen, öronen strukna och vill inte ha något med Kim att göra.
Om jag drar mig ur så slutar det med A) Hästen går tillbaka till Kim, som i sin tur fortsätter sin jävla turné runt Sverige B) Hästen går tillbaka till Kim, som avlivar honom efter att han redan uttryckt att han inte vill ha den. C) Ägaren i Norge tar tillbaka hästen och gör sig av med den på ett eller annat sätt; för hen vill inte heller ha honom D) En myndighet kliver in och avlivar hästen.
Hästen har pass ja, det är hos arrendatorn