Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår dig. Fundera bara på hur mycket en 17-årig skadad häst är värd.Det här får mig redan att må så dåligt, jag orkar inte ta hand om en häst som inte är min. Det går bara inte. Hjärtat får mig att stanna kvar just för att jag älskar hästen så mycket.
Det måste få ett slut
Men det är inte ditt problem!Kim har ingen rätt att hämta då det inte är hans häst.
Ägaren är bosatt med nytt liv i Norge och det är högst osannolikt att hon hämtar den
Men det är inte ditt problem!
Och ursäkta mig men, varför ska du ens köpa en skadad häst?
Du måste börja tänka med hjärnan istället för med hjärtat. De bara utnyttjar din snällhet.För att den förtjänar ett värdigt liv precis som alla andra. Ingen annan verkar bry sig ett piss och jag är trött på att folk ska släpa omkring på honom med nya platser, nya människor hela tiden. Precis som vilken varelse som helst så förtjänar han det bästa, även om det innebär att jag måste betala lite extra. Hjärtat går före pengar i det här läget, but I can only do so much.
Men jag vill inte bara lämna honom. För då jag redan vet att folk inte bryr sig ett skit, så gör jag det. Om jag kan göra något som förhindrar att hästen mister livet bara för att folk har röven fulla med annat, så kommer jag göra det, så länge jag kan.
Jo.. det är ju så tyvärr.Du måste börja tänka med hjärnan istället för med hjärtat. De bara utnyttjar din snällhet.
Om jag har fattat saken rätt så är hästen inte Kims utan den ägs av en kvinna i Norge som Kim är skyldig pengar? Varför öht blanda in Kim i det hela? Han har haft sin chans, misskött sig och nu dragit och övergett hästarna han hade i sin vård och efterlämnat stora skulder till flera.Kim har ingen rätt att hämta då det inte är hans häst.
Ägaren är bosatt med nytt liv i Norge och det är högst osannolikt att hon hämtar den
Vad hände med skulden till stallägaren för dem uteblivna hyrorna då?Avtalet mellan ägaren och Kim är upphävda.
Jag kommer att äga hästen eftersom Norge ägaren skriver papper med mig och inte med Kim.
Från början skulle hästen skrivas över på Kim nu i augusti när betalningarna skulle vara klara, men eftersom Kim inte vill hÖsten och Norge ägaren inte vill sälja till Kim så säljer hästen till mig istället
Vad hände med skulden till stallägaren för dem uteblivna hyrorna då?
Obetalda stallhyror är inte ett brott så en polisanmälan lär inte leda någonstans.Arrendatorn tar det till kronofogden. Hen kommer inte få igen sina pengar av honom bara sådär, så hen ska polisanmäla och gå till fogden
Obetalda stallhyror är inte ett brott så en polisanmälan lär inte leda någonstans.