Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Någon som äger en kaspisk häst? Visa gärna bilder! Vad använder ni dem till, ridning/körning/utställning? Vi har haft vårt sto i 1,5 år...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: Sofie.S
·
Hästmänniskan Imorgon kommer min nya häst :banana: och så ska den ju försäkras oxå. Inköpsbeloppet är minimalt så just det är inte så noga men...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Sockerbit
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag valde rätt forum nu :o Men såhär är det. Jag håller till i två olika stall, totalt träffar jag över 40 hästar. För mig...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 548
Senast: Heulwen
·
Gnägg Jag har för ett tag sen köpt en ny häst och han är på alla sätt en fantastisk individ, den finaste hästen jag någonsin har ägt och...
Svar
11
· Visningar
2 097
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ny här på forumet, hoppas jag når ut till er genom denna tråd. Mitt dilemma gäller en sak som många fler än jag måste ha varit...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
10 594
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Har ett litet dilemma, jag har kollat runt lite med olika personer om jag kan få hjälpa till att motionera deras hästar. Nu har jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 661
Senast: As_Vegas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min man bor på en liten gård på landet. Vi ska köpa till mark så att vi får ca 4 hektar totalt. Mest för att vi ska kunna...
2
Svar
31
· Visningar
15 832
Senast: athena
·
Hästmänniskan Lägger den här och vill inte få den flyttad till Gnägg tack moderator :) Iaf, jag har nog bestämt mig för att sluta rida iaf ett tag...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 506
Anläggning vilken bredd ska det vara på paddockstaketet? Håller det med 80 bredd? Ska bara vara tunna brädor på. Tips på billigt staket. Gärna...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Buck
·
S
Hästmänniskan Har gått nu senaste veckan och tänkt på det som känns som det svåraste beslutet jag har gjort. Om jag ska sluta rida eller inte. Har...
Svar
11
· Visningar
3 079
Anläggning finns det elband som är bredare än 40mm? Skall ha runt ridbanan. Tack på förhand.
Svar
7
· Visningar
969
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Jag jobbar lite i ett stall och kommer nu bli medryttare på en häst i ett annat. Har just nu inte möjlighet att ha dubbel uppsättning...
2
Svar
30
· Visningar
2 361
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Om ni står i ett stall där någon slarvar med mockningen, vad gör ni då? Bryr er inte alls? Stör er i hemlighet men säger inget? Säger...
2
Svar
39
· Visningar
5 298
Senast: tara
·
Anläggning Visst är det fräckt? http://www.skovdenyheter.se/article/nara-naturen-i-nya-ridhuset/ Jag vill ha.
Svar
18
· Visningar
2 134
Senast: Karoliten
·
Anläggning Jag vet att det finns gamla trådar om köldridåer till ligghallar, men jag är ute efter era erfarenheter inom två specifika frågor som...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: Pudlan
·
Gnägg Jag är anmäld till årets åttonde dressyrtävling, och starttiderna kom just upp. Jag startar som nummer två av tjugo. Jag är inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 876
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag ska ev flytta mina hästar och bli inackorderad för första gången. På detta stället är vinterhagarna precis bredvid varandra, det är...
Svar
11
· Visningar
2 015
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Nyfiken. Hur ser det ut på "era" kliniker på jourtid? Tar de ut både ett jourtillägg (i mitt fall 3000 kr +moms) OCH ett jourpåslag på...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 456
Senast: ylvali2
·
Gnägg Är ute efter Bukes samlade vishet och pyssel-erfarenhet! Jag vill minnas att jag, i någon gammal hästtidning på 90talet, läste en...
Svar
2
· Visningar
1 515
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan För första gången kommer jag få välja box till min häst och jag blev lite ställd. Vet inte riktigt hur jag ska tänka. Om det är tre...
2
Svar
28
· Visningar
3 111
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp