Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

  • Låst
Hästmänniskan Hej! Behöver er hjälp nu! För 2 v sedan köpte jag en häst, redan från dag 1 så har han sparkat i boxväggen, det har varit "lugnt" ändå...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
20 824
Senast: ameo
·
Anläggning Ridvolten vi disponerar blir den här årstiden oerhört tung och även dammig, när det har regnat lite blir den bättre. Ungefär som att den...
Svar
10
· Visningar
1 489
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Jaha, då var det dags att skaffa ny mobil snart då min IPhone 6 inte fungerar som den ska längre. Plus att den hatar...
2
Svar
22
· Visningar
1 876
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag ska inom snar framtid försöka få min häst triangelmärkt då hon inte håller för ridning. Jag vill inte avliva när hon kan få ett sunt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
15 002
Ekonomi & Juridik Hej. Det har börjat talas om att flytta till England. Jag har en D-ponny (som inte tål att gå på gräs pga fång). Hon är 16 år gammal och...
2
Svar
22
· Visningar
3 121
Gnägg Ja, som titeln säger, vilka ridläger har ni varit på och vilket/vilka år? Vilken/vilka hästar? Gärna en liten bild;) Jag se om jag kan...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
21 066
Gnägg Hittade en tråd på hundforumet med samma rubrik, och tänkte, why not en spinoff på hästsidan? :D *Frågorna är kopierade från den tråden...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 973
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Såg en artikel om att polisen säljer omhändertagna hästar via anbud. Från Tranås Tidning: "Det händer då och då att polisen får sälja...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Det går fyra magra hästar i en hage i grannbyn. Jag vet inte vems det är eller egentligen något annat än att de är magra. Jag ser inget...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Hej! Jag kommer under en period bli tvungen att ta bussen direkt efter jobbet till stallet. Jag jobbar på kontor och det finns bara en...
Svar
17
· Visningar
1 889
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Jag inser ju att jag måste starta hästföretag om jag ska utöva yrket jag utbildat mig till utan att vara anställd på ridskola. Tycker...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 729
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag har en liten fundering, vad gör ni med plånboken, bil nyckel etc när ni är i stallet? Särskilt på sommaren när man inte har jacka på...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Hej ! Sitter med I styrelsen på en mindre ridskola och vi håller på att fundera på det här med personalsituationen. Det skulle vara...
Svar
3
· Visningar
1 441
Anläggning Har fått ett problem i stallet där jag står inhyrd. Mina hästar går numera ute på lösdrift men jag hyr ändå två boxar i stallet. Det...
2
Svar
34
· Visningar
4 084
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Malin82
·
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Malin82
·
Gnägg Jag är nyfiken! Är det vanligt att man gör det? Ni som sålt - har ni hälsat på hästarna hos nya ägaren? Om inte - skulle ni vilja göra...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 108
Senast: Amanda_F
·
Ekonomi & Juridik Hej! I oktober förra året köpte vi en liten gård och tog över ett arrende på några ha. Dom tidigare ägarna skulle hjälpa oss att ta...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Texaz
·
Hästmänniskan Hej! Jag vill när jag blir stor jobba med hästar, helst som hästveterinär. Jag har googlat runt lite för att få fram så mycket...
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp