Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Kan nån förklara för en trögboll. Elen går alltså från aggregatet, till tråden. Brunte tar i tråden och strömmen går genom brunte, ner i...
Svar
8
· Visningar
2 610
Senast: susanne
·
Anläggning kan man ha stallet under huset? Just nu har vi ett rätt stort garage under huset(70 kvm) som vi inte ens använder som garage utan enbart...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 575
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Liten vuxen som fastnat för welsh sekt C. Undrar vad ni andra har för ngt därute, vad ni använder dem till och hur de är. Gärna bilder...
Svar
5
· Visningar
1 607
Senast: ponnyrider
·
Anläggning Vi behöver byta ut boxdörrar i vårt stall, och nu skulle jag vilja ha tips om smarta konstruktioner på hemsnickrade dörrar med gångjärn...
Svar
7
· Visningar
2 227
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om det är någon som vet var man kan hitta statistik på antalet hobbyryttare i Sverige och antalet tävlingsryttare? Vet...
Svar
10
· Visningar
2 064
Senast: Billy
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 238
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Ni som importerat häst, har ni lagt handpenning och i så fall hur långt innan köpet? Hur länge skulle du som säljare tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Vad gäller egentligen vid en försäljning av hästgård. Måste hagarna vara mockade? Om ja hur noga? I kontraktet står bara att bostaden...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: Korven
·
Anläggning Har idag en ridbana uppbyggd med sviktande lager av gamla däck (gummi), däröver en matta och sedan stenmjöl. Den är bra att rida på...
Svar
1
· Visningar
1 289
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Vad är era erfarenheter av att lämna bort hästen till ett proffs inför försäljning vs. att sälja själv? Kan man göra någon vinst på det...
Svar
7
· Visningar
2 547
Senast: Boj
·
Gnägg Av ren nyfikenhet undrar jag vad ni shettisägare gör. :) Gillar shettisar och vore roligt att ha en att trickträna. Men vad finns mer...
Svar
15
· Visningar
2 386
Senast: Miosi
·
Ekonomi & Juridik Jag har förstått att en del får ersättning från sitt försäkringsbolag för tex hjälm vid avfallningar. Hur går man tillväga? Vilken...
Svar
9
· Visningar
6 899
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag kan ju inte vara ensam om det här. Att ponnyerna får rätt mat, rätt mängd etc. är jag jättenoga med. Jag väger, analyserar och...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 668
Senast: Balahé
·
Gnägg Apropå OS och allt nu kom jag att tänka på en häst - men minns inte för hela mitt liv vad den hette! Det var en fransk, mycket känd...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan För den som inte själv har haft problem med rösten eller råkar vara logoped så kan rubriken te sig märklig. Faktum är dock att inom det...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: Ninnurur
·
Ekonomi & Juridik Sökte Eu stöd för första gången i år. Bonden som arrenderat min mark (12 ha) skulle föra över stödrätterna till mig men nånting gick...
Svar
17
· Visningar
1 117
Senast: labb
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag fick ta bort min äskade fina första egna häst 20 juli. Han hade flera olika krämpor under slutet av vintern och våren...
Svar
12
· Visningar
1 286
  • Låst
Anläggning Ja vad sjutton ska jag ta betalt? Har fått erbjudande att "ta över" ett stall med fem boxar, tre rasthagar. Två av hagarna har...
Svar
1
· Visningar
1 407
Hästmänniskan Jag har 4 hästar och alla ligger mig såklart varmt om hjärtat. Men nu har jag ett stort problem som jag inte kan förneka. Tiden.. Min...
Svar
8
· Visningar
1 353
Hästmänniskan Hej! Jag har ridit på min ridskola i ca 11 år och under den tiden har dom allting tjatat om hur dålig ekonomi ridskolan har. Det är en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa råttgiftet?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp