Vi har inte heller några möss i vår sadelkammare. Vi har jobbat hårt för att få det tätt överallt. Sen har vi en aktiv och duktig katt som ser till att det inte kryllar av dem längre (vilket det gjorde när vi flyttade hit) och då finns det ju inte lika många som vill tränga sig in i sadelkammaren.
Hur många hästar har ni?
Jag har två hästar. Och i sadelkammaren har jag två garderober. En med rena prylar eller ex fleecetäcke som bara används ibland och ändå är ganska rena. Den är i princip full, med schabrak, benskydd, lindor, svettäcken, ridtäcken och handdukar och grimmor. Men den räcker till.
I den andra garderoben har har det jag använder varje dag, som använda schabrak, använda benskydd, ridhjälm, ridstövlar, ridväst, sporrar, handskar. Och även sjukvårdslåda, longeringslinor och inspänningstyglar, reflexer, broddar och en ikeapåse med smuts som väntar på tvätt.
Sen har jag sadel, träns, gjordar och spön hängandes "öppet" i sadelkammaren.
Täcken har jag i en (mustät) garderob utanför sadelkammaren.
Funkar bra, men om jag hade delat sadelkammaren med någon, (som i ditt fall dotter) så hade jag haft en garderob till, till hennes "dagliga" prylar.
Sen har jag inte så mkt "onödiga" prylar. Utan allt jag har, behöver jag (i princip
). Och mina hästar är i samma stl, så många saker används till båda.