Är av typen som inte tycker det är en grej att berätta vad min häst kostade (eller vad jag tjänar, eller vad min bil kostade, eller vad mitt släp kostade, hyran på lägenheten osv). Enda gången jag tagit illa upp när det kommer till pris på hästar var när en person stod och jiddrade om att de köpt en ny ponny "för den kostade inga pengar". Jag vet vad den kostade och den kostade mer än vad min bil, mitt släp och min ena ponny kostade--tillsammans. Det kändes som en maktdemonstration från den personen att verkligen berätta hur mycket pengar hen har.
Annars är jag rätt nyfiken på vad folk betalar för sina hästar-ffa ponnier. Det är en marknad som verkligen varierar enormt mycket när det kommer till prissättning! Vet superfina ponnier som är fint utbildade av vuxna och är tävlade som kostat 35' och ponnier som kommit helt gröna, oridna och meritlösa från Irland som kostat 100'. Eftersom jag själv har ponnier blir jag därmed nyfiken för att höra vad folk de facto betalar-annonspriser känns mer som luftsummor än direkta definitioner av verkligheten.
Mina ponnier kostade 28' resp 20'. Den första är idag mycket välmeriterad och värd många gånger sitt inköpspris och den andra har jag nyss sålt för 15' bara på hennes avelsvärde pga skada.