Alltså allt går ju om man vill ...
när jag tävlade intensivt under många år under 90-talet, hade jag inget ridhus annat än närmsta 20 min med trailer bort. Det gick bra att hålla igång hästen tävlingsmässigt ändå den mörka kalla med upplägget att vi hade fält vi fick rida på , och att jag trailade till ridhuset ett par dagar i veckan ovanpå det inkl träning för tränare inomhus . Det var i regel snö på vintrarna en större del av tiden.
Jag minns inte att man funderade så mycket på vädret öht . Det var lämpliga kläder på bara, pannlampa, reflexer och sen var man överlycklig och så tacksam när det kom snö och var fullmåne typ
Numera står jag sen många år med ridhus på gården och jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till att inte ha det.
Men som sagt - klart det går om man vill ! Till syvende och sist handlar det ju om personliga prioriteringar och vad som är mest värt utifrån en själv ! Tid, pengar, typ av träning, vad som funkar gällande motivation osv osv ! I valet ridhus/inte ridhus tror jag just att identifiera sig själv ärligt är nyckeln .
Dvs i stil med : om det regnar småspik med blåst och underkylt regn och snö uteblir med undantag för flopp och slask halva/hela vintern, orkar man då som person tex hålla motivation uppe, har tid att som lösning traila flera ggr/vecka till ridhus, om man som ryttare oavsett vädrets nycker vill träna och tävla osv . Man måste helt enkelt rannsaka sig själv .
Jag kan ärligt säga att jag prioriterar bekvämlighet massor eftersom det håller mig jättemotiverad i ridningen och alla träningsmöjligheter det innebär med ridhus hemma samtidigt som det spar tid . Har mycket annat som jag prioriterar högt också så att slippa lägga många timmar/få sena kvällar över lag osv pga enbart ridningen är något som väger väldigt mycket för mig . När jag inte hade ridhus hade jag andra prioriteringar och då funkade det .