Precis vad jag tänker på, när man bestämmer sig för en stallplats så är det utefter ett visst upplägg. Det är en drastisk ändring att ta 25% av stallpassen eller hur det nu blir. Jag hade flyttat direkt rent spontant, i dagsläget. Ska man göra en ändring bör man avisera i god tid (dvs minst lika lång som uppsägningstiden så att de(n) inackorderade har en chans att flytta.
Ja verkligen . I de flesta fall har inackorderingar flyttat in utifrån att ett upplägg funkar för dem och om sen upplägget ändras så drastiskt så givetvis får man då förutsätta att väldigt många inte kan /vill förhålla sig till ändringen om det ffa går från att alla pass ingår till att de inte gör det.
Just pass är oftast en primär anledning gällande hur folk väljer eller inte väljer uppstallning .
Så ja - jag håller med dig i reflektionen och uttalar mig dessutom utifrån att själv haft inackorderingar i väldigt många år . Man ändrar inte upplägget drastiskt om man inte samtidigt är införstådd med att det isåfall kan innebära att man förlorar sina nuvarande inackorderade som man är väldigt nöjd med .