Buck
Trådstartare
Har du varit med om att regnet kommer horisontalt eller att det är så pass dimmigt att ens jacka blir dyngsur bara av att gå ut till hagarna? Är liksom så vintern ser ut här för det mesta och det är det dom gör täckena blöta undertill.Alltså jag har aldrig haft ett täcke senaste 10 åren, som läcker igenom dvs är så blöta att hästen är blöt på kroppen, oavsett spöregn hela dagen , med untantag för ett par enstaka måndagsexemplar som jag då fått reklamera utan problem ? (Jag köper dock lite dyrare kvalitetstäcken, håller mig till ett och samma märke utan undantag) .
Blev så nyfiken när både du och @Buck har problem med genomsura täcken ?
(Ursäkta off topic dock )
Och sen om det är vanligt regn och man hänger upp täcket i stallgången så blir fodret blött av luftfuktigheten.
Är sällan det är blött på ryggen, men när täcket är genomblött i bogen, sidorna och halvvägs upp på rumpan så vill man inte lägga på det igen.
Har shire täcken och protector som nu är inne på sina 6e och 4e år, aldrig blåst upp, aldrig gett skav och har perfekt passform på mina hästar. Bukas, amigo och rambo täcken tycker jag inte om öht då de har kass passform på hästar med låg rygg, blåser upp för minsta lilla och är onödigt dyra.