Skaffa medryttare? Ja? Nej?

Jag skaffade medryttare när jag inte kunde hålla igång själv. Trodde aldrig jag skulle hitta nån som kändes bra men det gick bra. Jag hade ganska mkt krav, bara rida ut, ingen sadel, inget bett och snäll och mjuk mot hästen. Tog inte betalt, tyckte det var viktigare att få rätt person. Vuxen, lugn, körkort, prestigelös, enkel, orädd, ödmjuk.

Döremot tkr jag 4 dgr ridning är tillräckligt för dom flesta hästar. :) Jag hade inte skaffat medryttare om jag red så mkt
 
Jag har mestadels positiv erfarenhet av att ha medryttare. Skulle helst ha hand om hästen helt själv, men när jag började plugga 20 mil från ponnyn blev det omöjligt. Numera är jag så van vid att släppa på kontrollen att jag nog tänker mig att ha medryttare senare också, för att hinna med annat än heltidsjobb + häst(ar). Viktigt för mig har varit att handplocka ryttarna - jag har undvikit flera minor genom att höra mig för bland mitt kontaktnät och då få veta att X bara vill rida fort och hoppa eller att Y inte är så bra på att ta ansvar. Mina medryttare har varit 10-15 år gamla, så det har också varit viktigt med fungerande föräldrar. Att ta någon via annons skulle jag vara ganska tveksam till.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 123
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 992
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 957
Senast: Magica
·
Hästmänniskan Jag är irriterad och behöver skriva av mig. Hästfolk brukar i allmänhet vara pålitliga människor. Det är min erfarenhet, men nu har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 882
Senast: LucyShow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp