Råkar och råkar.
Jag är i stallet hela fritiden, i stort sett.
Jag äger min gård/mitt stall själv.
Då råkar du ju vara där. Alltså att du inte åker dit enkom för att hjälpa medryttaren, eller stämmer av så att ni helt säkert är där samtidigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Råkar och råkar.
Jag är i stallet hela fritiden, i stort sett.
Jag äger min gård/mitt stall själv.
Fast ja jag förståenvad du menar . men jag rider enbart ut och ofta finns inte ens ridbana. Har inget som helst wmot att rida ut själv och det handlar inte om att jag inte klarar av respektive häst. Men jag vill lära känna den ett par gånger med sällskap bara.
Lite äldre och försikigare än i min ungdom
Nu blir det här inlägget nog helt off topic. men vill inte starta ny tråd när det finns en aktiv medryttar-tråd.
Jag har 2 hästar, en storhäst och en a-ponny. Jag hinner inte riktigt med ponnyn och funderar på att försöka hitta skötare till.
Men hur lätt är det att hitta någon som vill sköta, motionera och köra en a-ponny?
Ponnyn är äldre men pigg och välutbildad. Det handlar ju inte om ridning, träning för instruktör eller så.
Eget stall med ok körvägar finns. Dock ingen kollektivtrafik i närheten. 3 mil till större stad.
Vad tror ni? Finns intresset för att vara medskötare på ponny?
Jag hade nappat direkt , älskar att köra ponnyer.Nu blir det här inlägget nog helt off topic. men vill inte starta ny tråd när det finns en aktiv medryttar-tråd.
Jag har 2 hästar, en storhäst och en a-ponny. Jag hinner inte riktigt med ponnyn och funderar på att försöka hitta skötare till.
Men hur lätt är det att hitta någon som vill sköta, motionera och köra en a-ponny?
Ponnyn är äldre men pigg och välutbildad. Det handlar ju inte om ridning, träning för instruktör eller så.
Eget stall med ok körvägar finns. Dock ingen kollektivtrafik i närheten. 3 mil till större stad.
Vad tror ni? Finns intresset för att vara medskötare på ponny?
Får man köra den så kanske, men att hoppas på att någon vill ta bilen tre mil för att borsta och mocka så tror jag det är optimistiskt. Det fick ju lov att vara någon som är helt svältfödd på hästar i så fall och av någon anledning inte har något annat alternativ. Om personen kan köra den när de är där är det ju snarare en medkusk än en skötare du vill ha, och jag skulle då annonsera efter en sån.
Jag hade nappat direkt , älskar att köra ponnyer.
Tycker det är svårt att hitta häst att köra som medryttare, som har vagn och utrustning.
Åh vilken lyx ni råkar inte bo i Småland3 mil till närmsta stad. Finns gott om byar runtomkring. Körning kommer bli aktuell när han fått upp kondition och muskler. Tills dess så är det promenader, tömkörning, lösgalopp/hoppning som görs.
Så då borde jag få bättre respons om jag söker medkusk?
Det har jag oxå fått uppfattningen av, mkt ridhästar men inte mkt körhästar. Här finns full utrustning, från maratonsele och tävlingsrockard till bruksutrustning
Ponnyn är tävlad (dressyr och precision) samt mkt brukskörd
Åh vilken lyx ni råkar inte bo i Småland
Jag tycker absolut du kan sätta ut annons och söka någon som vill ut och köra
3 mil till närmsta stad. Finns gott om byar runtomkring. Körning kommer bli aktuell när han fått upp kondition och muskler. Tills dess så är det promenader, tömkörning, lösgalopp/hoppning som görs.
Så då borde jag få bättre respons om jag söker medkusk?
Det har jag oxå fått uppfattningen av, mkt ridhästar men inte mkt körhästar. Här finns full utrustning, från maratonsele och tävlingsrockard till bruksutrustning
Ponnyn är tävlad (dressyr och precision) samt mkt brukskörd
Skötare skulle jag tolka som att man får just sköta (dvs mocka, borsta och promenera, och inte så mycket annat), det brukar mest vara barn som nappar på det.
Vill du ha en medkusk så skriv det. Om körning blir aktuellt först när hästen har fått tillräckligt bra kondition, hur lång tid räknar du att det tar? Det skulle jag vara tydlig med från början, är det frågan om en månads promenader, eller är det ett halvår eller mer innan man kan börja köra ordentligt? Vill man egentligen mest ha någon som "myser" med hästen, alltså fixar skötseln och jobbar från marken, så skulle jag skriva det, men sen också vara beredd på att om jag alls får svar så blir det kanske mest barn och tonåringar, som inte kan så mycket. Och jag skulle inte tänka att man kunde ta betalt efter någon ordning för det.
Jag tror att om man vill ha en kunnig och betalande medryttare, då får man också erbjuda en häst man får jobba med. Få vill betala för att mocka och promenera, om man ska vara lite krass.
Jag är så i kvalet! Skaffa en medis eller inte? En del av mig vill ha hästen " själv".Inte behöva bestämma tider med någonannan osv.Å andra sidan skulle hästen gärna få vara igång mera än när jag själv bara rider den, ca 4 ggr/ veckaJag skulle gärna vilja vara ännu mer i stallet men man har ju en familj också. Därtill är jag ju lite nojjig att låna ut min skatt till någon okänd ifall något händer ( löjligt, jo jag vet...) Så hjälp mig nu! Har funderat så länge nu att jag borde komma till ett resultat.Hur tänker ni?Bra och dåligt?
Jag skulle aldrig kunna ha en medryttare. Har alldeles för stort kontrollbehov och är så himla rädd om hästen. Eftersom jag är medveten om hur petig jag är när det gäller honom, så skulle jag varken utsätta mig själv eller någon annan för det...