Och gör man som du lär man missa folk. De flesta jag känner presenterar sig på det viset du beskriver på ett ungefär och säker gör flera av de som sågas här det också. Det ger knappast någon som har svårt att upplysa om sin läggning någon hjälp.Nej, man behöver inte sätta sig in i alla frågor, men med lite normalt människointresse kan man lätt ge folk möjligheten.
Bara genom ett "hej, jag heter Hyacinth och har den sura märren där borta. Kul att du flyttat hit! Vill du berätta lite om dig själv?"
Öppnar man för att : jag heter Samuel, men jag vill att ni säger hen istället för han eftersom jag inte (ex.). "Känner mig bekväm i mansrollen/är transexuell/jag föredrar det" .
Jag vet inte, men sällan har jag upplevt det problematiskt och är jag det minsta tveksam frågar jag. Sen har jag stött på både helt öppna ex transexuella och de som jag inte vet. Men är man 2 meter lång man i klänning och jag inte vet så frågar jag och är noga med min avsikt.
Det är knappast män ( hur vet du att det är en man förresten?) på 2 meter i klänning som har TS problem med att känna sig obekväm men inte våga vara öppen med sin läggning.