Jag tror inte det är sant. Vad är oddsen??? Är arg, irriterad och samtidigt ledsen. Jag har fortfarande kontakt med säljaren och dealen är att veterinären skulle kolla om han var halt efter några veckor igen. Jag ska alltså köpa denna häst om den går igenom hältutredning. Säljaren säger att en vet varit ute för att snabbkolla om hältan kvarstår, vilket den tyvärr gör. Igår pratade jag med min faster (gammal hästmänniska). Hon och hennes man ska komma ner till oss över jul. Under samtalet säger hon att när hon ändå är "nere" hos mig ska hon passa på att åka och titta på en häst som säljaren snabbt vill sälja nu innan jul. Hon börjar berätta lite om hästen och till slut bara gapar jag och frågar henne vad hästen heter hon ska titta på. Det är samma häst som jag ska köpa som också är halt! Jag berättar hela historien runt denna häst och hon blir så arg på denne säljare så hon vill ringa till honom och säga honom sanningens ord. Jag säger till henne att avvakta lite. Känns som det är jag som borde kontakta säljaren. Är inte detta olagligt? Först att sälja en häst man har en muntlig överenskommelse med om att köpa sen att försöka sälja en halt häst. Att hästen är halt har han inte upplyst min faster om överhuvudtaget, inte att det redan finns en köpare till den heller. Usch och fy.