Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan När man är fodervärd åt en ponny, vilka kostnader är de fodervärden får stå för? Stallhyran brukar väl oftast betalas av fodervärden...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: PyretBellaGinnielou
·
Hästmänniskan Vi är i färd att bestämma oss (många viljor....) vilka slags ridbanestaket vi ska ha. På kortsidan måste möjlighet finnas att ta bort...
Svar
10
· Visningar
3 825
Senast: BeastieBabe
·
H
Hästmänniskan Hehe, läste en lite kul artikel i lokaltidningen... här är den: "HÄSTARNAS BAJS FÖRSTÖR MIN SKOGSPROMENAD Är det skillnad på...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 216
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Lämnade ut min ena häst till fodervärd för drygt 3 månader sen. Fick fortsätta som medryttare två ggr i veckan. Allt gick bra till jag...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: Jenny
·
  • Låst
Hästmänniskan om man har en hyresgäst som vägrar att flytta trots att man har sagt upp honom/henne? Har inget skriftligt avtal på den uthyrda boxen.
2 3
Svar
49
· Visningar
5 801
Senast: mysko
·
Hästmänniskan Jag funderar på att köpa en gräsharv för att sköta om betesvallarna. Är det någon som använder det? Är ni nöjda med resultatet? Hur ofta...
Svar
4
· Visningar
10 412
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Hypotetisk fråga jag satt och funderade på nyss. Vad ska och ska inte en veterinär anmärka på vid veterinärbesiktiing? Det är ju...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: HMQ
·
Hästmänniskan Jag och tränaren satt och funderade över en sak häromdagen Vilket körkort gäller om man ska göra hästbuss? Är det D eller E? Det...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Youmeoh
·
T
Hästmänniskan Jag hittade just nu en obetald räkning. Och turligt nog är det fösäkringen för hästen :crazy: den skulle vart betald för ca 2 veckor...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
F
Hästmänniskan I ett försäljningskontrakt? om jag säljer en häst som innna köpet varit halt av okänd anledning men vid köpet är ohalt? jag vill ju...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Madick
·
Hästmänniskan Har nybyggt stall och vet inte hur jag ska göra för att få bort dammet. Det är damm från betongen, och sopar jag så får jag ju bort en...
2
Svar
34
· Visningar
3 652
Senast: Pia
·
Hästmänniskan Kan man göra det? Vi flyttar snart in i vårt nya stall med tre hästar och har ännu inget system för gödselhanteringen. Ingen gjuten...
2
Svar
23
· Visningar
2 554
Senast: FuzzyLogiC
·
Hästmänniskan Måste lämna ut min 2 åring (eller ja, 2 ½ år snart) på foder på obestämd tid pga att jag ska flytta och det inte finns stallplats...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: jezzibell
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på när man ska sälja sin häst? Vilka papper ska med? Var får man tag i köpekontrakt? Skriv allt ni kommer på!
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: mizz_perfect
·
H
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja... En kompis till mig skulle göra sin kompis en tjänst och köpa en häst till henne som denna...
Svar
6
· Visningar
1 294
·
E
Hästmänniskan Hej hej :) Idag ska jag åka och titta på en häst och provrida. Har ni några tips vad jag ska tänka på, fråga efter osv?
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Boomfalleralla
·
Hästmänniskan Behöver hjälp med att tolka följande text: För ********* Ryttarförenings (ideell förening) förpliktelser avseende hyra av boxplatser av...
Svar
8
· Visningar
1 865
Hästmänniskan ... det kan tänkas hamna på för slutsumma om man gör allt själv på ett sånt här stall? Vi funderar lite inför framtiden, inte...
Svar
16
· Visningar
1 691
Senast: Anna_
·
E
Hästmänniskan Hej! Sitter här o funderar på hur mkt det kostar att ha egen häst..:confused: stallhyra, hovslagare vaccinationer mm.. Hur mkt kostar...
Svar
1
· Visningar
752
·
S
Hästmänniskan Hejje!! Jag har en fråga angående Grönt kort lr några frågor....;) Jag undrar hur mycket det kostar att ta Grönt Kort? Sen så...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: eQuistra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama