Förfallen försäkring

Sv: Förfallen försäkring

Beror nog på bolaget. För jag har normalt samlingförsäkringar på mina hästar men tog vid köp över en befintlig försäkring på en häst som gällde årsvis. Där stod i klartext på försäkringsbeviset att den förföll om inte premien var inbetald senast förfallodagen. Vet inte hur det ser ut på andra efter som jag själv inte har den typen av försäkringar.

OJ :cry:
Hoppas att min funkar då. *Håller tummarna*

Sv: Förfallen försäkring

när min syster missade att betala försäkringen så förfall den. det dumma är att han är för gammal för ny försäkring. så ännu viktigare om hästen är gammal att aldrig glömma betala avgiften

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 312
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama