Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Behövs de någon form av besikningspapper på hästen först ellerh u gör man?
2
Svar
20
· Visningar
1 812
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Marken som hör till vårt hus har varit orörd i säkerligen 10 år. Marken är ojämn och troligen har vi väldigt mycket åkersork :eek...
Svar
10
· Visningar
28 099
Senast: arabia
·
Hästmänniskan Hjälp!! Jag satt här och läste och såg att det rekommenderas att man har en nödutgång i stallet. Kan man ha en sådan i en box? isf...
2
Svar
32
· Visningar
2 681
Senast: Nicke
·
O
Hästmänniskan ....hur gör ni om det går att välja att hjälpa till för lite billigare hyra eller betala fullt pris utan att hjälpa till och ni har en...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: eliis
·
R
Hästmänniskan Ni som har egen gård med stall, ridbana, ridhus etc. som ni bara har för privat bruk har ni fått förfrågan av annat hästfolk att t.ex...
Svar
10
· Visningar
1 222
·
S
Hästmänniskan Jag undrar vad man jobbar med om man är hippolog ? :confused:
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Alla ni som har hästar på foder eller som har era hästar ute på foder hur tusan klarar ni av det? Jag tog en häst på foder förra...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 068
Senast: Esswe
·
G
Hästmänniskan vet inte om tråden hamnar rätt nu. men hoppas det. Jag funderar på att köpa en äldre skåpbil och bygg om till ponnybuss. Tanken är att...
Svar
4
· Visningar
10 580
Senast: Goat lover
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: pixietail
·
W
Hästmänniskan Hej alla bukare! Hur viktigt tycker ni att det är med tillgång till ridhus? Har vi alla blivit så bekväma att vi hellre betalas...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 204
Senast: aprilia
·
E
Hästmänniskan Har en häst på 7 år som har lätt för att bli stressad samt rädd för det mesta, vilket ibland försvårar våra uteritter. Står i ett stall...
Svar
11
· Visningar
1 053
·
F
Hästmänniskan Ja som ovanstående fråga lyder, om någon köper min häst osedd och hästen skickas med transport hur ska jag lösa det med kontrakt och...
Svar
6
· Visningar
1 260
Hästmänniskan Återigen har ttl funnit ett intressant alernativ. Eller ja, ganska intressant. Står för tillfället i paradiset - för hästar. 30...
2
Svar
20
· Visningar
2 932
Senast: Yrja
·
Z
Hästmänniskan Hej Nu har det äntligen blivit dags för oss att köpa våran första transport! Har hittat en som känns bra o som vi tror kommer att...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: poetin
·
Hästmänniskan Vi funderar på att eventuellt plöja upp och så om en av våra sommarhagar. När jag ringde till lantmännen för att ta reda på vad det...
Svar
12
· Visningar
7 234
Senast: Strajder
·
Svar
0
· Visningar
138
Senast: tjoffsan
·
T
Hästmänniskan Börjar snart få panik. Det bara regnar, regnar, regnar... och inget hö har vi tagit in än. det går ju inte. Gärdena är ju så blöta...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 992
Senast: PayWay
·
B
Hästmänniskan Någon som vet om detta är tillåtet? Kan ett jaktlag beordra att hästarna tas bort från marken?
2
Svar
31
· Visningar
3 944
Senast: virra
·
Hästmänniskan Vi har idag fått schaktat en 800kvm bit. När vi köpte gården var det sagt att det fanns en gammal paddock på x ställe. Men den var...
Svar
18
· Visningar
2 733
Senast: Spirit
·
Hästmänniskan Om man flyttar från ett stall, och glömmer/lånar ut en sak till stallägaren, t.ex. sadel eller nåt annat i hästväg (nu snackar vi inte...
Svar
7
· Visningar
1 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka