Jag skulle älska att ha tillgång till ridhus på skrittavstånd under vissa delar av året. På senhösten när det är kolsvart före och efter jobbet och stenhårt i marken är det mycket svårt att hålla igång hästen, speciellt om man har en "hetpropp" som behöver få jobba av sig ordentligt ett par gånger per vecka. Lösningen för oss har då varit att transportera till ridhus men då tar mina pass minst 4 h (med risk för att dessutom transportera på ishalt underlag) istället för 1,5 h. För att inte missa för mycket familjetid (och för att få plats i ridhuset) har jag då åkt upp efter barnen somnat, d.v.s. åkt 21 och kommit hem 01....
Gör man det 3 ggr per vecka kan man hålla sig för skratt:smirk:
Jag tror inte Stockholmsryttare är mer bekväma än andra, det är väl bara fråga om att de faktiskt lätt kan få tillgång till ridhus även fast de står i privatstall, häruppe är privata ridhus sällsynta utan man får nöja sig med ridskolemaneger. Jag anser dock att hästhållningen där (små rutor) inte är något jag vill utsätta min häst för, jag skjutsar hellre och låter hästen få gå i stora, kuperade hagar i flock.