Hur klarar ni av det?

Sv: Hur klarar ni av det?

Jag har en häst på foder just nu, och i början tyckte jag att d skulle bli skönt att kömna tillbaka henne ett halvår senare, eftersom vi inte förstod varandra och d va bara jobbigt att ha häst....

NU när det gått 8 månader ÄLSKAR jag hästen, vill inte lämna tillbaks henne...koontraktet löper ut i oktober men jag hoppas att ägaren inte vill ha tillbaka henne än...:crazy:

Har aldrig haft en foderhäst, men en av de hästar som jag tyckt mest om var inte min egen utan stod i samma stall. Jag hade mycket bättre kontakt med honom än vad ägarna hade då det inte alls funkade mellan dem. Helt plötsligt tog de bort hästen (avlivade alltså) utan att jag ens visste om det. Det här är 14 år sedan men jag har fortfarande inte riktigt kommit över det. Jag va så ung då, men i dagens läge hade jag gjort allt för att att köpa hästen så att det inte slutat som det gjorde.

Har jaft häst på foder och då jag just haft den på foder så har man aldrig tänkt på hästen som sin. Visst var det sorgligt att lämna tillbaks första ponnyn och även den första stora häst jag skaffade. Men sånt är livet.

Skulle däremot aldrig klara av att lämna ut en häst på foder..

Man hittar världens bästa fodervärd :love:

Exakt så lät jag också för några månader sen.
Nu när jag sitter med facit i hand, eller rättare sagt, nu när hästen är hemma, så har jag ändrat uppfattning om det hela. Trots att jag besökte hästen och ringde och frågade hur allt gick, så framkom det inte förrän nu att de har helt struntat i hästen det sista halvåret. Det enda som de (tror att de har) skött är hovarna, men hovslagaren har skott alldeles för trångt och vi måste börja om från början med det också.

Jag har bara att gratulera dig om det går bra hela vägen, för det gjorde det inte för mig.

Den enda jag har kvar ute på foder nu har varit där i drygt tre år, och fodervärden har köpt den hästens avkomma dessutom :)
Båda hästarna kunde inte fått det bättre!

Jag har hittat mina fodervärdar via kontakter, en av dem via annons (som många svarade på).

Du har du haft en rejäl tur, vilket redan konstaterats.
De som hade min häst på foder var via annons, men det visade sig att de dessutom var goda vänner med "min" stallägares fru.
Jag tyckte att jag var jättenoga med vart/hur/vem osv. men det blev pannkaka i alla fall nu på slutet. Nåväl, hästen är hemma och han verkar trivas jättebra i sitt nya hem. Så jag får släppa det som hänt och ta tag i hästen i stället, vilket behövs...

JAg har haft en foderponny som vi lämnade igen efter ½år pga min tränare hittade den perfekta ponnyn till mig vilket bblev köp o vi hade inte råd att hålla två hästar :'(
Sen nu ska den perfekta ponnyn ut på foder.(han är för liten) men det som är så bra med det är att min kusin som är äldre än mig men kortare ska ta honom o han får stanna i det stallet han är. Sen får vi se hur det går emd häst till mig. Jag tycker det är hemskt att lämna hästar. jag lärde känna en häst för några år sedan när jag avrt hos han i två dar åkte vi hem. jag grät floder.
De6t finns inga tips på hur man ska överleva något sådant men man får försöka stå ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 344
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 513
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar