Vad gör man...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad gör man...

Slänger ut hästen? Okej, så kan man inte göra, men ställer hästen i en hage och låser stallet, lägger alla grejjerna på utsidan ihop med ett skriftigt avtal om uppsägning av boxen?

Hurra!!! :banana: :bump: :banana:

Hg har nu tagit sitt pick och pack och flyttat utan att säga ett ord. När vi kom ut i stallet var allt borta! :banana: :bump: :banana: :bow:

Spelar ingen roll. Det är bara fantasin som sätter gränser:idea:

Ta en parkeringsavgift på 100:- minuten och (om du har andra inakorderingar) ge alla andra ett frikort.

Gör vad fan som helst för att göra livet surt för din HG så att den flyttar självmant.:D

Grattis, skönt för dig, se nu till att byta lås :) och skriv bra avtal med dina andra hyresgäster. I vårt stall står det i uppstallningsavtalet 2 mån ömsesidig uppsägningstid under normala förhållanden + att hyresvärden har rätt att säga upp stallplatsen med omedelbar verkan om hyresgästen är oaktsam med andras säkerhet, hästar eller egendom. Det tycker jag är helt OK och alla i vårt stall har också skrivit på utan knorr.

mvh
Lejonelle

*fnissar högljutt åt Dalslands förslag om parkeringsavgift* :rofl:

Lejonelle: Det lät som ett bra avtal. Det tror jag att jag ska införa. Jag vill inte vara med om det här en gång till. :crazy:

Tack till alla som kom med bra tips och råd om vad man kunde göra. Det kändes mycket bättre då. :bow: :bow:

Polisanmäl !!!!!
Det hade du väl gjort om du hade tillåtit någon att bo hos dig ett tag.
Men som vägrar att flytta om du ber den om det.
Det är dessutom ett brott att hota andra människor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: Brynja
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar