Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Tänkte ställa en liten fråga om vem som kan stå som ägare till hästen. Jag och min sambo vill båda stå som ägare till vår häst osm vi...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Jempa
·
L
Hästmänniskan Hoppas jag lägger detta i rätt tråd nu men frågan lyder som följer. I flera länder är det spiltförbud och senaste att haka på är Danmark...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
22 517
Senast: åke
·
Gnägg Efter premieringen i Åstorp! Matte nöjd och häst kollar på alla andra pållar där!
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Fiorano
·
A
Hästmänniskan Man får ju hästrosetter när man plaserar sig i tävlingar... Vila färgar är det och i vilken ordning??Snälla svara!!!
Svar
12
· Visningar
23 497
Senast: Iziniz
·
Hästmänniskan Jag har i år fått problem med att hitta bra hö i närheten av där jag bor och tittar därför på höleverantörer i mellan Sverige istället...
Svar
9
· Visningar
4 377
Senast: lynxlady
·
Hästmänniskan Jag deklarerade för första gången för företaget i år. Lämnade in allt i början av maj. Jag vet att jag inte får några pengar tillbaks...
Svar
8
· Visningar
2 568
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag har upptäckt att mycket av mina ridproblem ligger i att jag inte riktigt orkar rida ihop min häst med sätet.. Han kräver väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: tenesie
·
Gnägg en shire på två år... min nya häst som kommer hem snart. ska bli så kul.. ska rida in honom själv :D
Svar
0
· Visningar
99
Senast: SeSaN
·
Hästmänniskan Ar pa gang att utbilda mig till massor for hastar. Hade val inte tankt att stanna dar, utan vill ga vidare efter det (akupunktur...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Shaadoow
·
Hästmänniskan Skulle vara roligt att veta hur ni med långa naglar klarar stallarbete o.s.v utan att dom går av/ repar saker :) Jag kör med den...
2
Svar
34
· Visningar
6 608
Senast: sthu
·
P
Hästmänniskan Finns det någon bra lista på opålitliga hästskojare som man inte ska göra affärer med? Jag vet iaf ett jag skulle vilja svartlista på...
2
Svar
34
· Visningar
5 263
Senast: Haaber
·
Z
Hästmänniskan Har en bekant (B) som pga ekonomiska skäl ska sälja sin häst. B har bara haft hästen i 7 månader och inga problem har funnits under...
2
Svar
29
· Visningar
2 623
Senast: limona
·
B
Hästmänniskan Får ni någonsin en känsla när ni är ute och rider av "vad håller vi på med egentligen?" Vad jag menar är att ni börjar tänka i...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: lulski
·
Hästmänniskan Hejsan! Ush ibland känns allt bara jobbigt, det känns tungt. Alltså, jag har det bra egentligen, en ruggigt snäll sambo, jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 206
Senast: Casper
·
X
Hästmänniskan Vem betalar den? Köparen eller säljaren? Vem betalar eventuell röntgen? Antar att det varierar men berätta hur ni har gjort!
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Masse
·
K
Hästmänniskan Hur har ni gjort upp? Jag funderar på att få tag på en som vill hjälpa till att sköta min häst och samtidigt kunna dra ner på...
Svar
19
· Visningar
1 612
Senast: Lantlolla
·
Hästmänniskan Jag har verkligen hamnat i en jobbig situation. Min häst skulle vart hos sin fodervärd redan, men visade reaktion på böjprovet. Hon...
Svar
12
· Visningar
1 792
Senast: jerseyko
·
R
Hästmänniskan Vad ska jag göra? Kommer inte överrens med hon som har sin häst i vårt stall. :confused: Hon sätter upp egna krubber i sin hästs box...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 032
Senast: charmant
·
M
Hästmänniskan Nån som är kunnig på området? Har läst på Naturvårdsverkets sidor och Jordbruksverket men det är rätt så omständigt. Min kommun anser...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: elle12
·
Gnägg Sawanha går ner i bugning sommar - 07
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Tinen