Långa naglar + häst

Sv: Långa naglar + häst

jag har alltid korta naglar. Jag kan inte hålla dom fina som långa, har provat nån gång för länge sen men dom blev bara böjda och fula.
Både i mitt arbete (vården) och i stallet är det bäst att ha korta naglar.
Tycker även det är obehagligt med långa naglar.

Jag har mycket korta naglar, då jag har ovanan att bita på naglarna...

jag kan omöjligt ha långa o välvårdade naglar, det förstörs direkt när jag varit i stallet :p fast jag vill ha dom mer välvårdade, så jag ska satsta på lagom långa o välvårdade, vi får se hur det går :angel:

2,5 cm?? det är inte naglar - det är klor!!!! :p

jag har mellanlängd, inte helt avklippta men inte långa heller. tycker det är snyggast och har man för långa är dom så sjukt i vägen. hur klarar du ens skriva på datorn???? :confused:

Jag vill ha långa naglar. Inte superlånga, men en bit längre än fingertoppen iaf. Jag kör också med handskar. Och så försöker jag ha bra underlack(OPIs designer-collections natural nail base coat) och flera lager bra nagellack(OPIs även det).
Underlacket gör att mina naglar håller bra. Och om jag målar ett par varv med lack tål de mer stryk. För jag kan ju inte ha handskar om jag pillar i vatten tex.

Jag har konstgjorda långa naglar. Att sköta hästarna är inga problem men däremot när jag sliter i hösilagebalen så händer det att jag smätter iväg en o annan nagel, då är det bara att ringa syrran o be henne sätta på nya (det är hon som sköter mina klor).

Jag har konstgjorda långa naglar. Att sköta hästarna är inga problem men däremot när jag sliter i hösilagebalen så händer det att jag smätter iväg en o annan nagel, då är det bara att ringa syrran o be henne sätta på nya (det är hon som sköter mina klor).

Använd en kniv när du öppnar balen. Jag har själv konstgjorda naglar och fick ett jätte bra tips av våran leverantör just för han tyckte jag hade fina naglar;) Som han inte tyckte jag skulle förstöra.
Ta en kniv och dra runt hela balen genom plasten så den går sönder. Sen är det bara att lyfta av den övre delen av plasten som en lite hatt:) Den plasten som blir kvar brukar vi skära som en apelsin och bara lägga ner på golvet så det går fint att rulla av höet:)
Hoppas du fattade lite vad jag menar iaf. Lite svårt att förklara:bump:

//Helena

*kl*
Jag klarar inte att ha fina naglar när jag håller på med stall och hästar. Ska de vara långa vill jag/behöver ha dem målade, och det flagar ju hela tiden! Det finns inget nagellack som håller!
Hur sjutton gör ni som har målade naglar, orkar ni göra om det varannan/var tredje dag? :crazy:

Hej jag har korta fina naglar, jag brukar måla när jag sitter framför tv´n då målar jag olika neon/knalliga färger jätte många gånger på varandra sen många lager genomskinligt ovanpå, det håller:)

Man vänjer sig. När jag skriver på datorn brukar jag lägga fingrarna vågräta mot tangentbordet, så att naglarna ligger precis över tangenterna och jag kommer åt dem med bara fingertopparna. Typ. Det här med att beskriva saker är inte min starka sida. :angel:

KL

Har långa naglar, försöker så ofta jag kan ha handskar i stallet men jag hatar det, kan inte ha handskar förutom när jag rider! Men det funkar rätt bra iaf :)

Jag tycker långa naglar är fult och lite äckligt, men framförallt fult. :crazy: Därför har jag så kort klippta som det går, mest praktiskt för man slipper skit under de och dessutom är de snyggast så. :p

Det är snyggare att ha kortklippta naglar och starka färger än långa, med korta naglar kan man ha vilken färg på nagellacket som helst.

Jag har alltid handskar på mig i stallet. Läderhandkar - då nöts de inte alls och dessutom är man hela tiden varm och fingrarna. Jag tycker inte om såna tunna vantar som man köper för 79 spänn jag brukar lägga en 2-300 på ett par riktigt bra vantar nån gång vart tredje år ungefär. Blir billigare i längden :bump:

*kl*

Har medellånga naglar men det är inga som helst problem. Har brutit en (eller rättare sagt böjt en bakåt utan att den gick av, ajajajajajajaj!) men det var inte i stallet, utan på studentkarnevalen. Hade lite bråttom när vi skulle iväg och tjongade i fingertopparna i en stenmur när jag plockade upp mina kläder.. Oj, det lät det ;) det var en tävling i poängjakten, jag sprang inte runt naken hehe.

I stallet lyckas jag på något underligt vis hålla undan naglarna och alla är glada och lyckliga. Ja, inte pojkvännen kanske, honom har jag råkat riva ett par gånger ...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Lyan
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka