Jag känner mig värdelös som hästägare.. =(

Sv: Jag känner mig värdelös som hästägare.. =(

men en glad nyhet. Jag har varit i stallet en halvtimme längre idag:banana: jag har klippt manen och tränsat unghästen idag!!

Tänk vad kul det är att sätta igång med ett nytt projekt :bump::bump:

jag har fått höra att det är farligare att sluta tvärt då man kan ramla ner i en ännu djupare dal... tycker att det låter logiskt och där kanske du har ett skäl (om det är så du gjort) till att du mår som du gör :confused:

börja inte med tabletterna förrän du varit hos läkaren, hon kanske vill ge dig något annat

jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig för dig och vad härligt att du varit i stallet idag:banana: du kanske orkar ta dig ut i morgon oxå :banana:

så intressant att läsa om dig, exakt samma situation som jag var i för några år sen, egen gård, allt är bra i livet förutom att man mår så j***a dåligt i sig själv... ett tag trodde jag att jag inte klarade av att vara lycklig :eek: men jag kan tydligen det ;)

jag har fått höra att det är farligare att sluta tvärt då man kan ramla ner i en ännu djupare dal... tycker att det låter logiskt och där kanske du har ett skäl (om det är så du gjort) till att du mår som du gör :confused:

börja inte med tabletterna förrän du varit hos läkaren, hon kanske vill ge dig något annat

jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig för dig och vad härligt att du varit i stallet idag:banana: du kanske orkar ta dig ut i morgon oxå :banana:

så intressant att läsa om dig, exakt samma situation som jag var i för några år sen, egen gård, allt är bra i livet förutom att man mår så j***a dåligt i sig själv... ett tag trodde jag att jag inte klarade av att vara lycklig :eek: men jag kan tydligen det ;)

Den tanken har jag oxå funderat på... kan jag aldrig bli som jag va förut liksom??? sån glad prick som jag alltid va:smirk:
ja jag slutade tvärt med dom och så har jag börjat lite när jag inte längre klarar av att hantera ångesten.. typ dom gånger jag vaknat mitt i natten, stor tjutande, äcklas av mig själv, "alla hatar mig" syndromet (fast dom verkligen inte gör det- jag har underbara vänner:love: men jag fattar inte dte ibland) vid dom tillfällena ringer jag min sambo (som jobbar natt) och stortjuter osv..Då är han en väldigt tröstande person, men när jag mår som nu idag (lite bättre) och vi pratar om det så förstår han inte VARFÖR jag bara kan bli ledsen "utan anledning" och jag vet INTE varför jag blir det.Men en redig Panikångest ÄR jobbigt!

Hoppas bara att läkaren kan hjälpa mig nu på fredag när vi ska träffas så jag blir en normal människa igen.. Kan tillägga att just nu är min mens över och jag börjar känna mig lite lättare till mods nu.. Har både fixat i stallet och diskat nu ju:banana:

min läkare sa att en riktlinje kan vara att äta tabletterna regelbundet lika länge som man mått dåligt, jag har nu ätit i två år och kan väl se fram emot tre år till, men det är inget problem för mig, jag har ett jämnt humör och mår bra, råkade dock 'glömma' ta dem under en längre period på kanske 1-2 månader och du kan tro att jag åkte ner :eek: jäklar så rädd jag blev...

Har inte läst hela tråden och vet inte om det kan hjälpa dig..
Men jag brukade dricka rölleka te (finns i hälsokost eller plocka själv) för länge sen. Sedan slutade jag av någon anledning efter några år och jä**lar vad mensvärk jag fick, och pms.. Tog ett tag innan jag kopplade sambandet, men så drack jag mitt te igen och det försvann, höll på sådär i perioder. Sen började jag undra lite om teét kunde ha något med saken att göra, och jodå..efter gaska lite efterforskning ser jag att Rölleka är en känd gammal läkeväxt just för ''kvinnobesvär'', den ska reglera mensen, hjälpa mot mensvärk och pms.
tja, fungerade för mig, värt att prova?

Jag har aldrig haft pms men det senaste året (sen jag "skaffade" pojkvän) så har jag börjat få enkel mens värk eller vad man ska kalla det för...

Och den lilla värk man har gnäller man för...

Men jag tycker som andra sök hjälp av läkare gyn eller dyl...

Just så har jag det också, i två veckor mår man bra föratt nästkommande två veckorna må gräsligt med en viktökning på ca tre kg! Inga byxor sitter bra o man är superkänslig (lätt till tårar o bli arg) o migrän ca två dagar innan blödningarna stormar lös.
Äckligt äckligt äckligt!!!!
Såhär har jag haft det i alla tjugofyra år som jag haft eländet.
P-piller mm kan jag inte anv mig av då jag blir dålig o risk för blodproppar, annars är ju det en bra metod enligt många.
Har även prövat Cyklo-F, men de hjälper inte.
Tur att man tål värktabletter så man kan lindra smärtan något i alla fall!
Men att rida under dessa två må dåligt veckor kan jag knappt.:mad:

Just så har jag det också, i två veckor mår man bra föratt nästkommande två veckorna må gräsligt med en viktökning på ca tre kg! Inga byxor sitter bra o man är superkänslig (lätt till tårar o bli arg) o migrän ca två dagar innan blödningarna stormar lös.
Äckligt äckligt äckligt!!!!
Såhär har jag haft det i alla tjugofyra år som jag haft eländet.
P-piller mm kan jag inte anv mig av då jag blir dålig o risk för blodproppar, annars är ju det en bra metod enligt många.
Har även prövat Cyklo-F, men de hjälper inte.
Tur att man tål värktabletter så man kan lindra smärtan något i alla fall!
Men att rida under dessa två må dåligt veckor kan jag knappt.:mad:

ush! den viktökningen får jag oxå.. visserligen bara vätska säger alla men hur skönt är det på en skala??? man e ju som en badboll!:(
Migrän ha jag oxå och som du säger så uppkommer den oftare när mensen är på väg.. hade det senast i förgår:(

Till övriga.. den där te sorten, hur smakar den? jag är lite kräsen:angel:

min läkare sa att en riktlinje kan vara att äta tabletterna regelbundet lika länge som man mått dåligt, jag har nu ätit i två år och kan väl se fram emot tre år till, men det är inget problem för mig, jag har ett jämnt humör och mår bra, råkade dock 'glömma' ta dem under en längre period på kanske 1-2 månader och du kan tro att jag åkte ner :eek: jäklar så rädd jag blev...

Jag förstår PRECIS hur rädd du blev för jag känner lika dant när jag inte tar dom..Man tappar gräppet om tillvaron fullständigt. den riktlinjen du pratar om har jag oxå hört faktiskt.. så då har jag oxå ett par år kvar:smirk:
Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på dom små kis ungarna som ligger vid mn säng:love:

Tack alla för era svar! känns otroligt skönt att veta att jag inte är ensam om denna skiten!

Sök hjälp för detta, så här ska du inte behöva ha det.
Det finns nog något läkemedel du kan få. Själv har jag hormonspiral och den tar bort mensen helt och dessutom PMS. Någon nämnde P-sprut, ja det finns säkert fler sätt.

precis som dina fördelar säger, det stämmer riktigt bra.. Jag har till o med fått recept för ett helt år så jag får väl öppna burken igen o börja äta
jag fick provsvaren från doktorn idag me..:crazy: hon frågade hur jag mådde nu.. tja sa ja, jag mår väl sådär.."du, sa hon.. jag tror att det som håller dig på benen överhuvudtaget är nog dina hästar.":eek: NU e jag nervös
Jag ska dit på fredag s vi ska prata om medicinering, för det skulle jag ha punkt slut sa hon..

!!

Hej, har själv varit deppig för några år sen o känner igen pms problematiken MYCKET. Tror jag skulle kunna må bättre av ngt också. Har följt tråden lite o nu är jag jättenyfiken, vad var det för provsvar? Hittar inte riktigt det i tråden... Kan ju säga att du inte är ensam iallafall, om du nu trodde det.

Tack alla för era svar! känns otroligt skönt att veta att jag inte är ensam om denna skiten!

Det är du definitivt inte!! Det är nog vanligare än man tror bara att folk inte pratar om det så mkt, bra initiativ av dig till en sån här tråd:bow:

Nu måste jag skynda till jobbet, ha en bra dag:banana:

Hej, har själv varit deppig för några år sen o känner igen pms problematiken MYCKET. Tror jag skulle kunna må bättre av ngt också. Har följt tråden lite o nu är jag jättenyfiken, vad var det för provsvar? Hittar inte riktigt det i tråden... Kan ju säga att du inte är ensam iallafall, om du nu trodde det.

Jag har varit dålig under en längre tid (har problem med vikten blandannat,yrsel,svimmningar,svettningar,humöret osv) så jag har tagit över 20 prover- vet inte riktigt va alla va för några:crazy: levervärde,blodvärden osv..

hoppas bara inte det va FÖR dåliga resultat:(

Måste bara få skriva av mig lite!!

Jag känner mig värdelös trots att jag har helt underbar pojkvän som dock tycker att jag ska sälja häste för att den kostar mycket och att jag inte har något jobb...Och jag förstår honom helt och klart men han sårar mig och tror inte att han vet om de, han ser bara allting realistiskt...

Jag har varit deppig ett bra tag och sagt saker som tex. ska inte kliva upp ur sängen och sluta äta eller väck mig när det är dags att begrava mig...Fast jag egentligen inte har en tanke på självmord...

Men sen så fort man haft sex så kommer lusten tillbaka och känner sig helt tom inuti och så helt plösligt tänker man att allting kanske ordnar sig, men det är ju bara tillfälligt, önskar att man kunde tänka så hela tiden...

Jag tycker inte jag kräver mycket för att sluta gnälla, kräver jobb och körkort (misslyckades första uppkörningen då jag körde upp i typ sverges svåraste ställe)....

Vet att det egentligen att tråden inte handlar om detta men va skönt och skriva av sig + att det verkar vaa helt underbara personer här:D:D

Måste bara få skriva av mig lite!!

Jag känner mig värdelös trots att jag har helt underbar pojkvän som dock tycker att jag ska sälja häste för att den kostar mycket och att jag inte har något jobb...Och jag förstår honom helt och klart men han sårar mig och tror inte att han vet om de, han ser bara allting realistiskt...

Jag har varit deppig ett bra tag och sagt saker som tex. ska inte kliva upp ur sängen och sluta äta eller väck mig när det är dags att begrava mig...Fast jag egentligen inte har en tanke på självmord...

Men sen så fort man haft sex så kommer lusten tillbaka och känner sig helt tom inuti och så helt plösligt tänker man att allting kanske ordnar sig, men det är ju bara tillfälligt, önskar att man kunde tänka så hela tiden...

Jag tycker inte jag kräver mycket för att sluta gnälla, kräver jobb och körkort (misslyckades första uppkörningen då jag körde upp i typ sverges svåraste ställe)....

Vet att det egentligen att tråden inte handlar om detta men va skönt och skriva av sig + att det verkar vaa helt underbara personer här:D:D

så ditt råd till mig är helt enkelt "ha mer sex":rofl: helt klart ett aooulunda svar mot dom tidigare:)

Haha:D Helt klart annorlunda svar:rofl:

Men man vill kunna lösa saker också än att bara "försjukta" det eller vad man ska säga..

så ditt råd till mig är helt enkelt "ha mer sex":rofl: helt klart ett aooulunda svar mot dom tidigare:)

ååhh vad härligt det skulle vart om det hade hjälpt mig:rofl:

min sambo hade definitivt gillat den kuren:angel:, frågan är bara om man skulle orka gå till stallet sen;):crazy::rofl:

ååhh vad härligt det skulle vart om det hade hjälpt mig:rofl:

min sambo hade definitivt gillat den kuren:angel:, frågan är bara om man skulle orka gå till stallet sen;):crazy::rofl:
he he, den kuren hade min sambo oxå gillat:love:

Så här känner jag för vissa saker..
två saker som jag gärna eller kanske tre saker vill skilja på är typ pms,deppighet och panikångest!
För mig är inte ens panikångesten i närheten av den "nertrubbade"deppigheten är. Är man deppig kan man gräva sig djupare och djupare ner och ha svårt att hitta upp till en normal livstillvaro igen.
Alltså jag har och är fortfarande deppig emellanåt och tar inte för mig saker- och DET blir värre med PMS besvären.. ush då mår jag skit..och jag tröstäter..Det är ungefär som det jag menade i första inlägget me mina jävla pms besvär..

men då ska vi inte tala om hur jag (och äskert andra här) mår när PANIK/DÖDS ångesten tar över.. att vara deppig och säga "att jag vill inte leva längre" tycker jag inte heller kan jämföras me ångesten..

Det är för mig inte heller ångest över ngt som jag kan styra över.

Ångesten är så stark så när den tar vid vet jag inte vad jag ska ta mig till:confused: kan inte ens beskrivas me ord och som tur är har jag fått saker för det.. dock är piller INGET jag vill gå på.. och kan man undvika det så försök in i det längsta.

Något som är trist upplever jag är att folk numera har "panikångest" som en ny modetrend så dom som kanske verkligen lider av det inte får den hjälp dom behöver- kanske lite lika dant som "utbrändhet"

Men jag kanske har fel uppfattning. Fler som känner igen sig i det jag beskrivit?

Inte sättet att känna på, men att det är modetrend att ha panikångest och/eller utbrändhet...

Jag känner inte igen mig i panikångest... har aldrig varit i den sitsen. Vet bara hur deppressionen yppar sig, snarlikt det du beskriver i ditt inlägg...

Funderar över en sak som du säger,

Något som är trist upplever jag är att folk numera har "panikångest" som en ny modetrend så dom som kanske verkligen lider av det inte får den hjälp dom behöver- kanske lite lika dant som "utbrändhet"

Om du har panikångest behöver ju du oxå hjälp :confused: jag förstår om du inte vill knapra piller hela livet men du kanske behöver den hjälpen en kortare tid:cool:

Jag märker att det verkar som om jag verkligen förespråkar att äta mediciner och det gör jag inte om man verkligen klarar av sina problem själv, men om det är så att man inte, som jag tex, mår som sig själv, är som sig själv på flera flera år tänker jag som så att varför ska man ha det så när det finns hjälp...:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar