Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Då faller alla argument för att behålla spiltor.
Nej, och därför är spilta ett knäppt alternativ. Det är inte så vanskligt dyrt eller svårt att bygga om från spiltor till boxar heller, oftast. Slå bort väggarna utom var tredje, och bygg en snygg boxfront.
Jo men nu motsäger du dig själv. Om jag delar av hagen så blir den ju ännu mindre. Så hur vill du ha det? Jag trodde du ansåg att hästar behöver större ytor?
Och om man tex har 6 hästar på 3 ha, har de mindre yta att röra sig på än 3 hästar på 3 ha?
Slå av lite i delar av hagen innan du släpper dom. Dela INTE av hagen. Som förslag alltså.
Skitenkelt!! Ska bara sälja 2/3 av hästarna i stallet också pga av att dom inte längre får plats....att jag inte tänkt på den lösningen själv
Eller kanske investera ytterligare 2 miljoner i ett nytt stall? Det gamla är ju trots allt lite slitet efter tre års användning. Sen att hästarna mår hur bra som helst i sina spiltor har väl inte med saken att göra?????
Skitenkelt!! Ska bara sälja 2/3 av hästarna i stallet också pga av att dom inte längre får plats....att jag inte tänkt på den lösningen själv
Eller kanske investera ytterligare 2 miljoner i ett nytt stall? Det gamla är ju trots allt lite slitet efter tre års användning. Sen att hästarna mår hur bra som helst i sina spiltor har väl inte med saken att göra?????
Det blir ju färre boxar än det varit spiltor innan efter ombyggnaden. Därför måste stallarna byggas ut efter ombyggnaden. Därav motståndet.
Jo, jag vet det. Men är inget argument för att behålla hästar i klaustrofobiskt små spiltor. Då får man bygga om och ut eller göra sig av med hästarna på gården.
Det vore trevligt om det någon gång gick att genomdriva regler som utgår från hästarnas behov istället för att värna människor som inte insett hästars behov.
(Ännu mer irriterad är jag över att det inte blev förbud mot ensamhästar)
Men svar gärna på frågan. Är det mindre plats att röra sig för hästarna om det går 6 hästar på 3 ha än 3 hästar på 3 ha?
Det kan väl vem som räkna ut eller? Blir det trång i en ishall med 20.000 pers ist för 10.000?Men svar gärna på frågan. Är det mindre plats att röra sig för hästarna om det går 6 hästar på 3 ha än 3 hästar på 3 ha?
Det kan väl vem som räkna ut eller? Blir det trång i en ishall med 20.000 pers ist för 10.000?
KL
Box eller spilta kan väl göra detsamma. Det ser kanske trevligare ut att stänga in hästen i en låda än an att putta in den i ett fack bara.
Se till så hästarna får komma ut mer istället; kan man inte göra stora hagar (fånghäst, platsbrist whatever) så gör den mindre hagen lite intressant istället.