Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan En gård som för mig har allt jag drömt om, huset och LÄGET är eventuellt till salu. Mark finns, ca 7 hektar, dock är det enbart skog...
2
Svar
24
· Visningar
3 548
Senast: hestbak
·
Ekonomi & Juridik Går det att försäkra en häst i sitt namn men som man inte står som ägare på?:)
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: MaRomer
·
  • Låst
Hästmänniskan Skulle jag kunna ha en D-ponny när jag är 1,60 lång och väger 66 kg?
Svar
10
· Visningar
1 186
Anläggning Jag har planer på att anlägga en ridbana under året, men funderar på hur ridbara de är såhär under vintern, när det fryser. Har ni...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 281
Senast: NilaD
·
Ekonomi & Juridik Ni som har egen verksamhet, vad har ni för slags försäkring på er själva?? Jag har genom LRF men vet inte om det är det bästa/mest...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik I somras lade jag ut mitt hingstföl på annons så att han skulle bli tingad innan han va leveransklar (vilket han blir nu i...
Svar
18
· Visningar
2 873
Gnägg Sto, född 2009 E- Axxas Intermezzo
Svar
0
· Visningar
213
Senast: n4d1a
·
Gnägg Här är mina två sötisar en äldre herre vid namn Lukas som kommer att lära min nya unghäst Dimma att bli en lugn å trygg tjej. Dimma till...
Svar
0
· Visningar
120
Hästmänniskan Vi har kollat på en läromästare till min dotter, en korsningsponny på 17 år i år. Han är fin i benen och man kan inte se några tecken...
2
Svar
31
· Visningar
7 391
Senast: hesttjej
·
Hästmänniskan Känner att jag behöver skriva av mig lite och få lite nya ideer och perspektiv. I november förra året sa jag upp min medryttarhäst...
2
Svar
37
· Visningar
4 221
Hästmänniskan Jag har verkligen försökt kämpa på med hästarna i kombination med att vara småbarnsmamma och arbeta 4-5 dagar i veckan men tyvärr, nu är...
2
Svar
37
· Visningar
5 567
Senast: Yrja
·
Ekonomi & Juridik Hoppas jag lägger det här rätt Jag är inte sådär jätte bra på det där med moms och tänkte att jag vänder mig till allvetande buke för...
Svar
19
· Visningar
3 351
Senast: ridtravare
·
Hästmänniskan (Flytta gärna om den ligger galet) Som icke-hästägare är jag verkligen nyfiken, hur får ni ihop ekonomin? Vad jobbar ni med som ger...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
13 851
Senast: Ingela_S
·
Anläggning Börjar bli dags att toppa upp underlaget på min ridbana. Har paddex där men av många orsaker kommer jag ej fylla på mer paddex, så det...
Svar
7
· Visningar
2 533
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan vet inte om detta är rätt tråd men jag chansar. Jag sitter i ett litet lyxdilemma så att säga,tänkte höraom någon kan ge olika...
Svar
13
· Visningar
1 970
Senast: Grazing
·
Anläggning Till hösten flyttar vi förhoppningsvis (om allt går som det ska) hästarna till en egen gård. Stallet jag arrenderar idag har a-staket...
Svar
10
· Visningar
7 650
Senast: drhanna
·
Anläggning Ja som rubriken lyder, jag använder en hage som ridbana vid tort väder, nu på vintern har jag fått ha hästarna i denna hagen då...
Svar
2
· Visningar
2 259
Senast: Buck
·
Anläggning Hej jag undrar om någon vet vad lön enligt avtal är för en ridlärare utan utbildning. Jag ska börja hålla mer lektioner nu och känner...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 796
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Ja alltså, jag och min sambo tog steget och flyttade 45mil från hemstaden och upp hit till Norrland - till egen gård och drömmen om att...
2
Svar
30
· Visningar
2 968
Senast: foxy_lejdy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp