Hur hittar man ridkompisar?

Sv: Hur hittar man ridkompisar?

Haha, eller så får du och pulkaskurk ta ert pick och pack och flytta till nordligare breddgrader. Låter bra tycker jag! :p

Älskade vän, du flyttade mitt ute till ingenstans, dit det knappt går vägar som blir igensnöade i tid och otid, det typ inte finns jobb och skitlångt bort från allting och dessutom med tokiga grannar...

Självklart är det bättre att du pallrar dig hem igen och umgås med oss som rider på våra hästar, har bra grannar, och plogbilar som används när det behövs ;) :heart
 
Sv: Hur hittar man ridkompisar?

Men för att vara lite OT, var i Dalarna bor du då? Norr, söder, öster, väster, mitt i?
 
Sv: Hur hittar man ridkompisar?

Finns en del aktiva ryttare runt ridhuset vid Dannero.. Nån borde ju bo i närheten av Bollsta. Finns en tjej som heter Nina som har westernhästar och rider mycket några kilometer utanför Bollsta mot Sollefteå. Var bor du? Du kan ju skicka pm så kanske jag kan tipsa dig om nån i närheten. Jag bor själv i Kramfors..
 
Sv: Hur hittar man ridkompisar?

Finns en del aktiva ryttare runt ridhuset vid Dannero.. Nån borde ju bo i närheten av Bollsta. Finns en tjej som heter Nina som har westernhästar och rider mycket några kilometer utanför Bollsta mot Sollefteå. Var bor du? Du kan ju skicka pm så kanske jag kan tipsa dig om nån i närheten. Jag bor själv i Kramfors..

Kyrkdal bor jag i! :) Och även jag rider western, på hobbynivå då. :) Du hittar länk till min hemsida på min profil! :D

Älskade vän, du flyttade mitt ute till ingenstans, dit det knappt går vägar som blir igensnöade i tid och otid, det typ inte finns jobb och skitlångt bort från allting och dessutom med tokiga grannar...

Självklart är det bättre att du pallrar dig hem igen och umgås med oss som rider på våra hästar, har bra grannar, och plogbilar som används när det behövs ;) :heart

Klart det går vägar hit, herregud - det är bara en kilometer grusväg ned till den större vägen! :angel:
Igensnöade blir vi väl inte? (okej lite) men det beror ju mest på att vi inte fick tummen ur att köpa en riktig feting pickis innan snön kom! :rofl:
Och PLOGA kan dom, bara inte vår lilla grusväg - för grannen som ska sköta det.. gör det inte så ofta. :angel:

Och typ inte finns jobb? Hörrududu! Säger hon som bor i DALARNA! Det har jag också gjort, inte fasiken fanns det några jobb där heller! :p

Kom hiiit nu! Ni kan köpa granngården till oss så kan vi rida varenda daaaag!
(Hemlig & Cambodia, ni är välkomna ni också - finns massor av tomma hus i norrland! Och jag har fyra hästar, Pulka har två - vi har så det räcker till everybody! :banana:)
 
Sv: Hur hittar man ridkompisar?

Nina bor ju nästan i Kyrkdal med.. Säker på att inga av hästarna du pratar om som finns i byn är hennes.. Hon har en skäck bl.a. och hon har också pratat om nån granne med ett par nordsvenskar..

Pm: ar hennes namn till dig så kan du söka efter henne på facebook.. Hon är en väldigt snäll och mycket trevlig människa.. Tror hon och hennes exman hade lite ridskoleverksamhet tillsammans tidigare, han bor också i närheten och heter Christian. Han har också hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 023
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 139
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 624
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 435
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp