Sv: Ridbana på vintern
Rent ridmässigt så gillar jag ju fortfarande underlaget, tycker om att det är fast men ändå sviktande. Och att den inte dammar så mkt på sommaren`samt alltid går att rida på samma hur mkt det regnar. Men detta med slitaget bekymrar mig, tycker det är tråkigt att min ena som är barfota inte kan gå där utan boots, och har han boots så får jag linda med jättepaddar som täcker bootsen, annars kommer det in massa grus i dem och den är ju som sagt vass som sjutton=stor risk för sår.
Också besviken på att den inte fungerar som utlovad, eftersom den fryser. Har det varit torrt en period så krävs det några dagar med minus för att den skall frysa, men som sagt så brukar det i 99,9% av fallen vara så att det regnar jättemkt hela dagen och så sjunker temperaturen väldigt snabbt på kvällen.
Hur har ni gjort om din bana?
Vi har ju inga dräneringsrör, vi följde den dåvarande rekommendationen om diken på alla sidor, av med matjorden, bombera underlaget och sen på med paddex. Ingen matta och det skulle inte vara för mkt dränering, för då skulle inte leran och paddexen bilda det essentiella sviktlagret.
Om det regnar väldigt mkt så blir det vattenpölar, men de försvinner inom en timme. Så jag tycker egt att dräneringen borde vara tillsträcklig?