Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Med anledning av min pågående andra tråd....seriöst, jag måste kolla med er alla därute..Är ni registrerade som ägare på era hästar? Har...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 424
Senast: KasperTim
·
Ekonomi & Juridik En hypotetisk fråga... Om man som stallägare säger upp en inackorderad enligt den uppsägningstid som står i kontraktet och det sen...
Svar
1
· Visningar
1 193
Hästmänniskan Jag har nu så gott som sålt min häst som är försäkrad i en A1:a i Agria. Hon hade ett lättare kolikanfall för lite mer än 1 månad sedan...
2
Svar
24
· Visningar
4 357
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Vart går gränsen? Om man går plus minus O, vill skatteverket ha med det att göra isåfall? Finns det några liknande regler som för...
Svar
5
· Visningar
1 492
Senast: biffen
·
Ekonomi & Juridik Jag är en hästälskare, brinner för hästarna, vill hela tiden utveckla, förbättra, komma på bättre lösningar, få in mer pengar, göra det...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 535
Senast: Maqurell
·
Ekonomi & Juridik ... Vet knappt ens vad det heter :o På onsdag är planen att jag flyttar hästen till nytt stall. Jag är 18 år och det är första gången...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: LindgrenV
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle gärna vilja få lite tips på hur jag enklast gör med mitt kommande hästköp:-) Hästen i fråga finns redan hos mig då jag haft...
2
Svar
26
· Visningar
3 704
Senast: limona
·
Anläggning Jag besökte ett stall som hade en annorlunda sjukhage, har någon av er erfarenheter eller ideer om en sådan hage i praktiken? Vet ni...
Svar
7
· Visningar
4 185
Senast: Sar
·
V
Ekonomi & Juridik Hej! Jag inakorderade min häst i ett stall en bra bit bort. Vi hade inte gjort upp ett kontrakt varken mundligt eller skriftligt om...
2
Svar
35
· Visningar
9 559
Senast: Chilodeur
·
Svar
0
· Visningar
132
Senast: thats_me
·
Anläggning Vi håller på att bygga ett stall för tre hästar, isolerad sadelkammare och även plats för foder. Nu har vi kommit så långt så golvet är...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 191
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Sitter och funderar lite på hur pass mycket man kan kräva av en (snart) 12 årig tjej. I våras fick hon egen häst, allt var frid och...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
14 969
Senast: Halali
·
Hästmänniskan Är 49 år och äger ett varmblod o sköter om 3 andra hästar och ifredags när ja skulle släppa ut ägarens häst på 180 mankhöjd o 800 kg så...
Svar
15
· Visningar
3 059
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik alltså, nu vill jag ha råd av er. hästen jag köpte och som inte fixade omställningen for alltså tillbaka till sina förra ägare. dom...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 556
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Ja, som det står i rubriken. Jag såg en annons om en fin häst till salu men utan pris. Jag mailade och frågade om pris innan jag...
Svar
10
· Visningar
2 730
Senast: Lurv
·
Ekonomi & Juridik Idag kommer det en seriös spekulant och tittar på min häst och hon vill lägga handpenning idag om vi kommer överrens om ett bra avtal...
2
Svar
21
· Visningar
2 967
Hästmänniskan Som rubriken lyder. Hur ofta och hur länge är ni i stallet? :)
3 4 5
Svar
94
· Visningar
12 632
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar varför människor som söker medryttare till sina hästar vill ha sjuka summor eller summor över huvudtaget för att...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Vad får man inte glömma att fråga? Vad ska man titta extra noga på? Vad får man inte glömma att skriva i...
2
Svar
38
· Visningar
7 305
Senast: Minstral
·
Anläggning Som rubriken säger. Skulle ni vara villiga att betala mer för en större box åt er häst? Om vi säger att vi har en byggnad som är 6x12...
2
Svar
35
· Visningar
4 329
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp