Hur ofta är ni i stallet?

Sv: Hur ofta är ni i stallet?

ca 6-7 dagar i veckan ( oftast 7)

1-2 gånger/dag beroende på om jag har utsläpp alt måste lunchfodra eller inte

är där alltifrån 1 timme till 4-5.

om jag ska rida och fixa med mockning etc brukar det ta ca 4 timmar, blev det kaffe med stallkompisarna då också kan det lätt bli 5 timmar :angel:

sen beror det på, jag och en kompis har en varsin häst och en tillsammans men vi hjälps åt, är vi där samtidigt så går det ju lite fortare än om någon av oss skulle vara borta nån dag.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Kl

Varje dag i princip. Ibland tar stallägaren 1-2 dagar/vecka för mig (och jag för henne).

Det tar oftast inte lång tid ... För det mesta fixar jag bara foder och mockar. Är jag där lagom till insläpp eller lunch fixar jag det också. Men det tar väl i snitt 30 min. Sedan brukar det ju bli en hel del tjöt/fika med stallägaren och en och annan hundpromenad.

Min häst rids inte och det är extremt sällan jag tar in honom i stallet om jag är där mitt på dagen. Varför skulle jag göra det? Min häst uppskattar att vara ute framför att bli borstad av mig. Är jag där vid insläpp brukar han dock få sig lite pyssel!

När jag rider stallägarens häst tar det ju längre tid, ca 3 timmar om jag inte har bråttom.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

2-3 gånger/dag, 5min-2 timmar/gång utom på sommaren då jag vissa dagar inte är i stallet alls.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Är i stallet Ca 3 dagar i veckan (onsdag= lektioner, lördag och söndag "göra vad jag vill dag") -tar hand om min häst som jag har på halvfoder :)
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Jag har gått ner från 6 dagar i veckan till 2 dagar i veckan.(medryttare)
Är i stallet ca 1 timme - 4 timmar. Beror på hur seg jag är och hur mycket extra jobb det är, mer vid lerperioder när man måste tvätta + smörja ben.
Fast jag själv förstår inte hur det kan ta så lång tid för mig att mocka/hö/vatten åt 4 hästar (tar allt från 1-2 timmar :eek: ) När jag brukade i förra stallet fixa allt på 1 timme ganska exat.

Men hoppas att jag kommer in i formen igen och blir lättare när man får in rutinerna i kroppen (varit med nya hästen i ca 2 veckor bara). =)
Rider ca 45-60 min än så länge =)
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

varje dag en gång å då blir de mellan 30 min till 3-4 timmar beroende på vad man ska göra.. sen en var 6e dag blir de två gånger då de är in å utsläpp med fodringar.är uppdelat på alla som är där. hade säkert åkt oftare om stallet legat närmare..
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

7 dagar i veckan, allt från 30 min till 4,5,6 timmar :D vanligtvis 3 timmar på vardagar.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Varje dag :) Har hästarna på gården så jag sköter allt, utsläpp, lunch, middag, insläpp, mockning och så rider jag min häst ca 4 dagar i veckan. Beror på vad jag ska göra hur länge det tar varje tillfälle jag är i stallet :)
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Jag rider två hästar i två olika stall så sammanlagt blir det 4-6 dagar i veckan i stallet. I det ena stallet är jag minst 4 dagar i veckan, i det andra minst två. Stallen ligger nära varandra så jag brukar ta dem efter varandra.
I stall 1 brukar det bli 3-5 timmar per gång (mer att göra där) och i det andra 2-3.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Som rubriken lyder. Hur ofta och hur länge är ni i stallet? :)

Utan att ha läst din tråd:
ca 7 ggr om dagen
ca 3 timmar kanske totalt, jag vet faktiskt inte

Men vi har stallet på gårdsplanen ca 15-20 m från ytterdörren.
Så har det varit de senaste 20 åren och jag trivs med det.
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

En gång om dagen! Allt mellan 30 min och 4 timmar, men det vanligaste är 3 timmar :)
 
Sv: Hur ofta är ni i stallet?

Är i stallet en gång i veckan, haha! Men kommer bli fler gånger i veckan efter lördag nästa vecka. Har nämligen blivit medryttare så ska träffa ägaren på lördag! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 852
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 495
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 319
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp