Hur mycket kan man kräva av 12 åring?

Sv: Hur mycket kan man kräva av 12 åring?

Jag är själv 13 och mockar 2 boxar varje dag, fixar hö lägger foder varje dag och rycktar ungefär varannan dag så jag tycker att du får be henne göra det bästa hon kan men sen känner jag också igen mig eftersom det är väldigt mycket läxor att tänka på men då får man planera sin tid väl så att man hinner med hästarna med :)
 
Sv: Hur mycket kan man kräva av 12 åring?

Jag fick också min första ponny när jag var tolv. Jag skötte allt själv från start: utsläpp,lunch,insläpp och nattning. Ringde veterinärer, hovslagare m.m Varenda dag förutom på helgerna gick jag upp kl 05.30 för att cykla, oavsett väder, 5 km för att hinna släppa ut hästen innan skolan. På lunch-rasterna cyklade jag till stallet för att luncha. Jag hade alltid packat med ridkläder i väskan så att jag direkt efter skolan cyklade till stallet. För att hålla nere på hyreskostnaderna så mockade jag och gjorde iordning foder åt stallägarnas tre unghästar. När jag hade mockat, burit vattenhinkar, fixat höpåsar, ridit, tagit in min ponny plus unghästarna- cyklade jag hem igen. Vid 8-9 tiden cyklade jag ut igen för att ge kvällsmaten.
Så här såg mina dagar ut varje dag (fast på helgerna tog jag sovmorgon och sov till 7.) enda tills jag fyllde 16. Då flyttade vi till Strömsholm för att satsa på mitt tävlande i fälttävlan. Nu står jag i ett stall som är kollektivt. De betyder att jag bara har ungefär 1-2 st pass i veckan. Jag har nu tillgång till ridhus och paddock, förut hade jag ingenting förutom skogen att rida i.

Så ja, jag tycker att din lillskrutta ska kunna åtminstone mocka åt sin ponny.
 
Sv: Hur mycket kan man kräva av 12 åring?

knapp


Låter som en riktigt bortskämd unge ;) Min mamma har mockat åt mig.. ehm.. NOLL gånger under hela mitt hästliv. Ryktat NOLL gånger. Skjutsat till stallet (iofs kort avstånd)- ytterst sällan. Mitt intresse, mitt jobb. För att vara snäll hade jag som mamma hjälpt till om det är dagen innan prov, dottern vill sova hos kompis etc, men till vardags? Varför? Är det så man vill att de ska lära sig livet, man får bara nöjen och nån annan gör det tråkiga? Nepp, jag hade varit hårdare. Håller med kryddelydds inlägg.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 008
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 702
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 917
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp