pengar tillbaka vid backat köp

Sv: pengar tillbaka vid backat köp

Kanske inte i den prisklassen 30 000 men outbildade travare för ridning som grupp där finnas rätt många. Speciellt småtjejer 14-15 år som har ett par tre år på ridskola eller så.
 
Sv: pengar tillbaka vid backat köp

Utan att veta ett dugg så finns det ju ett annat möjligt scenario:

Säljare av starhäst får en spekulant som vill ha en ridtravare, bedömmer det som liten chans till affär och vill inte öda för mycket tid utan ger denne ett dygn att bestämma sig. När priset accepteras blir det affär eftersom säljaren visserligen inte är insatt i ridvärlden men rent principiellt inte har något emot att hästen blir ridhäst och tror att köparen kommer att ta väl hand om hästen.

Såvitt jag vet finns det ingen regel att det är köparens framtida användningsområde som ska avgöra priset på en häst, förutom för köparen förstås.
 
Sv: pengar tillbaka vid backat köp

Så kan det vara, det är väldigt svårt att veta när man bara har en sida.

För som sagt, 30k är inget överpris för en starthäst.
Jag tittar ju inte på en hopphäst för 150k som tävlar 130cm och sen bjuder 50k eftersom jag ändå bara vill tävla 1m. Utan vill jag ha hästen får jag vackert betala eller välja en annan, konstigare är det inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 791
Senast: nilie
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 773
Skola & Jobb Jaha där kom domen... vart på möte med min chef min arbetscoach och en tjej som heter Anna som är arbetsledare inne där jag jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: ridtravare
·
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 083
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp