Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jakten pågår för fullt efter en ny shetlandsponny efter att vår älskade lilla Volvo dog för ett par månader sedan, väldigt plötsligt och...
Svar
14
· Visningar
2 148
Senast: palle
·
Anläggning Idag hände det som inte får hända! Jag och min mamma skulle ut och rida och lämnar våran ena häst plus en inackorderingshäst kvar inne i...
2
Svar
27
· Visningar
8 461
Senast: niikon92
·
Anläggning Jag tror jag är sugen på att lägga ett stengolv i mitt kommande stall istället för betong. Jag tycker det är så jäkla snyggt med murat...
2 3
Svar
57
· Visningar
19 021
Senast: Nominous
·
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Biiatch
·
Ekonomi & Juridik Om jag ser till mig själv, min bekantskapskrets och vad jag tex läser på Buke så har man ju både sett, läst och hört både solskens och...
Svar
10
· Visningar
2 269
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Jo jag har efter år av skador på mina halvblod tröttnat på det och tänker mig att jag ska skaffa mig ett kallblod. (Jag förstår att även...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 463
Senast: YorkWann
·
Anläggning Köpte ett aggregat på tradera för ett par år sedan och har nu äntligen fått användning för det :D Tänkte kolla om det finns någon som...
Svar
3
· Visningar
2 170
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Någon som provat den? Svart boll med vit strut över som sägs dra till sig bromsar inom ett område på upp till 1 ha. Om det funkar...
Svar
11
· Visningar
5 780
Senast: lulski
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar över följande scenario. En gård om 12 ha varav 2 ha är bete. Övriga 10 ha är blandskog och barrskog. En tanke är att utöka...
Svar
13
· Visningar
3 981
Senast: tara
·
Hästmänniskan Vad tycker ni är lagom snödjup att rida i? När begränsar ni snö-ridningen och när rider ni inte i snön? ÄÄÄÄLSKAR SNÖ! :love:
2
Svar
32
· Visningar
5 762
Senast: MattiZ
·
Gnägg Pirre pojken och jag i askersund
Svar
0
· Visningar
150
Senast: MsOldie
·
Hästmänniskan En liten fråga de som vet. Jag undrar om det är någon som gått hovslagarutbildningen som finns hos eurohorse/ camp continental...
Svar
13
· Visningar
7 539
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Sålde min häst som jag haft i 12,5 år i vintras. Han hade stått på ridskolan ett tag där jag tyckte de va inne alldeles för mycket och...
Svar
3
· Visningar
1 573
Senast: Minimys86
·
S
Hästmänniskan Undrar om någon kan hjälpa mig med stånds. Har stånds i mina sommarhagar i vissa hagar är det fullt... Hur gör jag enklast för att...
2 3
Svar
43
· Visningar
11 844
Senast: hallonsaft
·
Hästmänniskan Ni som har eran häst/hästar inackorderad, hur långt har ni till stallet? Kilometer/mil? Och hur långt kan ni tänka er att åka? Har...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 127
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Jag har alltid haft eget stall och skött det som jag har velat. Jag har alltid haft mina hästar ute så länge som möjligt, gärna till...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
25 526
Senast: MattiZ
·
Ekonomi & Juridik Ja kan jag sätta en hyra på 0 kr ink moms? Jag har en liten lösdrift lämplig för två hästar. Jag använder den inte men nu vill min...
2
Svar
31
· Visningar
5 127
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Har ryttaren något som helst ansvar att se till så att hästen inte sparkar en hund vars ouppfostrad ägare inte har sett till att koppla...
2
Svar
21
· Visningar
2 932
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Vi är markägare och på vår mark löper en gammal traktorväg upp till en stuga, det finns ett servitut på att stugägaren får använda vägen...
Svar
16
· Visningar
8 419
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har tänkt att kolla på en sällskapshäst till min häst, det är ett 6 årigt varmblodssto, dock har hon inte pass. Vet någon hur man går...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp