Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hur gör ni med lite tittigare hästar när ni är ute på tävling. När ni kommer in på banan visar ni alla hinder som kan uppfattas som...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: hryttare
·
Dressyr Hej! Just nu håller jag på att leta en ny dressyrsadel till min häst, under tiden rider jag i en bomlös för att den gamla sadeln inte...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: fruxolisa
·
Hoppning Jag såg att en person som blivit placerad i Distriktmästerskapen som går i 130 i vårt distrikt inte är kvalificerad för att starta 130...
2
Svar
26
· Visningar
3 446
Senast: Lahtel
·
Islandshäst Var ett tag sedan jag tävlade... Grenarna har ju ändrat namn så nu undrar jag, vad innebär: T7 F1 V1 V5 Jag trodde hela FIPO...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Sigtyr
·
I
Trav Finns det kallblod på alla travbanor i Sverige eller finns det nån bana som inte har det, och isf varför? Är det nån som vet svaret...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: dolphinsmile
·
Distans Jag gissade på att jag får bäst svar här. Hittade dock ingen tråd inom ämnet när jag sökte. Nu har jag fått massor med inspiration då...
Svar
12
· Visningar
1 751
Senast: Amha
·
Dressyr Hej Jag har försökt att hitta en rimlig "översättning" på de olika tävlingsklasserna på engelska men vet inte riktigt vad de står för...
Svar
7
· Visningar
4 753
Senast: Ewelina
·
Western Hej!! Då det inte finns någon klubb i närheten som blir ett naturligt val för alla som bor i alingsås-vårgårda så är vi ett gäng som har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 003
Senast: Elanor
·
Western Jag har ett helsike att hitta en sadel till min häst. Nu så visar det sig att de "arabsadlarna" som finns på börjes kanske passar...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: kenneth
·
B
Western Är det någon som är med på Patricia Kuhns träningar som börjar nästa vecka? Hon tränar ju tydligen hästarna under veckan och ryttarna på...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: JBL
·
  • Låst
Tävling Kom med alla era bästa tips nu! Och alla oskrivna regler för visningar för att göra pollarna extra fina:d Vad tycker ni är snyggast...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Immer
·
Dressyr Har för mej att jag har läst i TR att antalet placerade inte får ändras även om ekipage under dagen stryker sej, utan att det antalet...
Svar
17
· Visningar
2 273
Senast: AnnBur
·
L
Trav Hej alla kloka på buke! Fick ett samtal precis av min käre far där min farbror har hamnat i klammeri med KFM... Nu vill de ta hans...
Svar
13
· Visningar
1 471
Senast: CK
·
Islandshäst Har en gammal tävlingshäst på 17 år, som jag provred för första gången i går. (Hästen har stått på vila i 5 veckor pga eksem) Hästen...
2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Korven
·
A
Körning Jag blev lite nyfiken på vad för kommandon ni använder för att fatta galopp med era hästar då ni kör? Själv använder jag "Hupp". Vilka...
2
Svar
23
· Visningar
2 816
Senast: Seabaz
·
A
Dressyr Ska starta LC här framöver och har läst igenom programmet lite och undrar vad mellanskritt är? Någon som skulle kunna förklara? :)
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: mikaela-e
·
Western Lägger den här eftersom det är westernhästar jag syftar på. Är det helt kört att jobba med westernhästar utan att ha tävlat själv? Har...
Svar
14
· Visningar
1 914
Senast: Anneli
·
G
Distans Det finns en utförlig rapport på http://www3.ridsport.se/Evenemang/WEG2010/Nyheter/2009/TresvenskartestarVM-bananidistansritt/...
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: Litenvit
·
Dressyr Hej! Av ett rent impulsköp gick jag och köpte en dressyrsadel som tydligen skulle vara av märket mark todd. Har sökt runt en massa man...
Svar
11
· Visningar
2 348
Senast: NotlikeI
·
Trav Har en häst som har återkommande besvär med karpaltunnel,har blivit behandlad med kortison. Någon här som vet om det finns ngt mer man...
2
Svar
24
· Visningar
15 782
Senast: Buffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023