Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Hoppning hej! Tänkte fråga om det är vanligt att det finns mätmän vid hopptävlingar eller är det beroende på klass? jag har en d-ponny som...
2
Svar
24
· Visningar
2 824
N
Western OK, jag är totalt grön på området western, och jag menar totalt grön..... kan någon här hjälpa mig med antingen fakta eller länk till...
2
Svar
25
· Visningar
3 072
Senast: Lenita
·
Islandshäst Har en nyköpt islandshäst (sto), som varje gång jag ska rensa hovarna testar mig och inte vill göra som jag vill. Om stallägaren (som är...
Svar
11
· Visningar
1 577
Övr. Grenar Det skulle vara roligt att veta vilka ni är, för jag tror att det finns några stycken här på Buke. Jag själv är uppvuxen i Delsbo...
Svar
0
· Visningar
1 281
Senast: Rhodugune
·
Fälttävlan En liten fråga från en novis, när man ska rida debutant ska man ju hoppkvala på 90 och 1 m i banhoppning. Kan man rida högre än det...
2
Svar
39
· Visningar
3 005
Senast: jagvillvaraifred
·
Distans Hur mycket grundträning bör hästen ha för en 20 km PP? Hästen - som är en ponny, är 3 år i år. Ligger tyvärr lite 'efter' pga fång, och...
Svar
16
· Visningar
1 613
Senast: limona
·
Dressyr Halloj, Nu behöver jag alla kloka Bukisars hjälp (smicker, smicker) Jag och min lillpålle har lite problem med slutan, högerslutan...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: flashlight
·
Hoppning Ja som rubriken lyder. Får man tävla med Dyons shortchaps på lokal tävling? Ni vet de nya som är ljusbruna med en triangel svart läder...
Svar
7
· Visningar
1 388
Senast: Sorbe
·
Dressyr Dressyrsadel som är KORT, rak och kan passa d-ponny som är rund och bred över ryggen, har för närvarande "ingen" manke (07:a) Använder...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Novali01
·
Körning Hej hej.. Vi är ett helt gäng som ska bege oss från Skåne till High Chaparall i sommar.. en tur på lite lätt 10 dagar.. :angel...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: _Skifting_
·
Distans Hej Tävlingsterminen för distansritter 2010 är klar och finns på ridsportförbundets hemsida. Bara att börja planera! Här är länken...
Svar
12
· Visningar
2 360
Senast: movgli
·
K
Fälttävlan Vad är nu detta ? Ingen fälttävlan i Talang Skåne :( Men hur mycket sporrar ska ungdomarna(även seniorer) i dressyr och hoppning få...
Svar
9
· Visningar
1 545
Senast: Equilina
·
Övr. Grenar Jag och några kompisar har fått den brillianta iden att sy "medeltidskläder" till oss och hästarna! :idea: :laugh: Vi har en liten...
Svar
10
· Visningar
3 412
Senast: Scorpan
·
A
Trav Tala gärna om för mej om jag missat nått/missupfattat något?! Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp per...
2
Svar
25
· Visningar
3 533
N
Övr. Grenar ..om man förälskat sig i en löphäst, som fortfarande gör bra ifrån sig på banan? Skulle vilja anmäla mitt intresse att köpa som ridhäst...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: NikkiSixx
·
Dressyr Vad är skillnaden? Jag ska snart starta i LA4 och där ingår bakdelsväning. Men när jag övar så hojat träningskompisen "passa så det inte...
Svar
9
· Visningar
4 192
K
Hoppning vi har hyrt(eller tja, fått LÅNA) en ponny som när vi provred hoppade rätt fint men nu när jag hoppade för första gången så bara går min...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: Kallebus
·
Trav Snygg, f.2005, e.Elding u.Tå Marina ue.Marine Svarten Tot. 29: 7-4-1. Rek. 31,8k *28,0m 28,8l 26,8ak 26,2am, 367 000 kr. Godkänd...
Svar
17
· Visningar
3 021
Senast: juvelen
·
Körning Jag har en 7 årig shettis herre som gått på travet innan jag fick hem honom. Nu skall vi börja köra framförallt i skogen men även lite...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Anna_
·
A
Trav Vad är nackdelen med en häst som gort många starter? Säg runt 100 st under 3 år. Sliten och slut i huvudet. Något mer? Hur skulle ni...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka