Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Trav OBS! De som ska se efterhandsändningar eller av annan anledning ej önskar veta resultat ska undvika denna tråd! I denna tråd...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
9 257
Senast: ghost
·
Trav Hej! Ska gå licenskurs på Färjestad här i Februari, och har varit i kontakt med banan och fått svar på många frågor... Men det jag inte...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Blackberry
·
N
Dressyr ..ska tväla L:B på söndag..men i skritten ska man ha långa tyglar då? eller ska man ha korta ..eller typ halv långa?..heh Tack :bow:
Svar
8
· Visningar
8 543
Senast: Cettan
·
Trav Någon som vet var jag hittar en sån stänkhuva som Nu Pagadi har?
Svar
7
· Visningar
2 990
Senast: Dinarella
·
Dressyr Ja ännu en sadeltråd i mängden. Jag har börjat jaga en ny dressyrsadel till min unghäst då vi inte trivs med den vi har idag. Har en...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Minnaa
·
Övr. Grenar Vet ni någon tränare som brukar ta emot praktikanter för 1-2 veckor? Helst med boende för jag bor så långt bort från närmaste tränare...
Svar
1
· Visningar
1 002
A
Western Hej! Var kan man köpa silverfärgade dekorer som man kan fästa på sadeln, typ små hästskor och dylikt? Det finns ju nyckelringar med...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Liten
·
M
Hoppning Hur ofta är det lagom att hoppa studs (3st) med en häst som bygger ryggmuskler? Hon är inte omusklad men behöver mer över rygg och rumpa.
Svar
1
· Visningar
1 280
Senast: Långnos
·
Trav Jag har tidigare hållt på med galopp men vill nu börja rida monté och så småningom ta licens. vart vänder jag mig? Har försökt hitta...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: juliekj
·
D
Trav Jag har äntligen fått igång min polar pulsmätare. Och tänkte testa den genom att registrera nattpulsen på min tvååring igår natt. De...
Svar
16
· Visningar
1 681
Senast: martha
·
Western Stiglädret på min westernsadel gick sönder i somras. Den smala delen där man kan ändra längden. Var kan man köpa nytt stigläder? För...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Ginne
·
Hoppning Hur gör ni som har stora hästar när ni hoppar i ridhus 20*40? Jag får ingen riktig galopp i hästen om jag har hinder på mer än ett...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: vildros
·
Hoppning Jag köpte ny häst för ca 2,5 vecka sedan, han är 4 år. Han är underbar i all hantering, fin att tömköra. Men han ligger på i ridningen...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: vildros
·
  • Låst
Tävling Hej! Jag skall vara med på en träningstävling med min halvfoderhäst den 1:a november. I Propositionen står det att vacc. intyg och...
Svar
5
· Visningar
1 569
Senast: fruxolisa
·
Western Om man är nybörjare inom western (men har mycket hästvana/annan ridvana sedan innan) vad ska man köpa för häst? Låter som en knäpp...
Svar
15
· Visningar
1 448
Senast: Piffpuffen
·
M
Övr. Grenar får en korsningsponny tävla? finns det övre åldergräns på ponnyn? Fick höra att min c-ponny som jag sålde 2002 när hon var 14 år...
Svar
2
· Visningar
1 573
Senast: Linda Persson
·
Dressyr Hur tjocka knävulster/-stöd har ni? i cm. Är den utanpåliggande eller ligger de under kåpan? :)
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Centaur
·
Övr. Grenar Hittade en artikel om hur man kan analysera "hjärtfrekevens varaitionen" (Heart rate variability) för att hitta begynnande skador på...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: MalanMjöl
·
Dressyr Då tänker jag på kallblod, ponnyer (inte ridponnyer då), friesers o.dyl... Ni som tränar och tävlar dressyr, hur mycket trimmar och...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Bri
·
Trav hejsan alla! är det nån som har någon erfarenhet av att köra ponny som inte är russ, typ welsh eller korsningar(kat B altså) hade varit...
Svar
15
· Visningar
2 111
Senast: Maria Vallentuna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka