Westernryttare kring Alingsås och Vårgårda, se hit!

Sv: Westernryttare kring Alingsås och Vårgårda, se hit!

Antar att ni rider harvest eller september run down i helgen som kommer. Då kanske vi ses, fast jag är utan häst. Tråååkigt. Sen är det väl wras sm helgen efter, men då har jag annat i kalendern.
(är född -71 och har quarter som svar på en fråga längre upp)

Jag och LillMalin drar till Harvest på Fredag :laugh:

Med inlines? :D:D

Man kan ju alltid be mor, far, morföräldrar, syskon, pojk/flickvän osv osv.. bara för att få ihop medlemmar, dom behöver ju inte vara "aktiva" om dom inte vill.

Bara ett gott råd, FÖRSÖK få med aktiva medlemmar, det är ruskigt tungt om man bara har en massa stödmedlemmar, behövs en del folk då man ju även måste arrangera minst en tävling/år. Se till att fördela arbetet på fler, så att inte eldsjälarna bränner ut sig. Oftast är det ju tävlingsryttare som bildar förening och just tävlandet för en själv blir gärna lidande om man ska lägga hela sin energi i föreningen.

Lycka till och sök i god tid om medlemsskap, det kan ta ett tag att få godkänt då frågan dels ska på remiss till distriktet, dels ska beslutas i Förbundsstyrelsen!

Tack för tipset! :) Vi ska försöka skaffa så många aktiva medlemmar som möjligt. Lena och Malin har lite uppvisningar och så framöver där vi ska göra lite reklam för klubben :)

Bara ett gott råd, FÖRSÖK få med aktiva medlemmar, det är ruskigt tungt om man bara har en massa stödmedlemmar, behövs en del folk då man ju även måste arrangera minst en tävling/år. Se till att fördela arbetet på fler, så att inte eldsjälarna bränner ut sig. Oftast är det ju tävlingsryttare som bildar förening och just tävlandet för en själv blir gärna lidande om man ska lägga hela sin energi i föreningen.

Lycka till och sök i god tid om medlemsskap, det kan ta ett tag att få godkänt då frågan dels ska på remiss till distriktet, dels ska beslutas i Förbundsstyrelsen!

Ja det är väl ett vanligt förekommande problem att det blir precis så... Det är mer än vad man tror att göra.:angel:

Alla: Ni kommer väl på ARS invigning! Där blir det westernuppvisning av Malin och Lena och så kommer alingsås western riders att vara på plats!

Håll koll på hemsida som inom kort kommer att uppdateras med lite aktiviteter och nyheter :laugh: Vi har pratat lite om att kanske boka ett ridhus och träffas 1 gång i månaden och rida ihop och för dom som inte har någon häst går det bra att bara komma dit och umgås :laugh:

Alla: Ni kommer väl på ARS invigning! Där blir det westernuppvisning av Malin och Lena och så kommer alingsås western riders att vara på plats!

Håll koll på hemsida som inom kort kommer att uppdateras med lite aktiviteter och nyheter :laugh: Vi har pratat lite om att kanske boka ett ridhus och träffas 1 gång i månaden och rida ihop och för dom som inte har någon häst går det bra att bara komma dit och umgås :laugh:

Det låter jättemysigt att träffas lite då och då och hitta på saker tillsammans, med eller utan hästarna. :D

Ja :D

Men jag som har 2 (snart 3) hästar (shettis icke medräknad :p), vad gör jag!? Vilken häst tar jag med mig!? :eek:

Det är ju lite lyxproblem :D Välkommen som medlem förresten! :-)

Senast ändrad:

Ja :D

Men jag som har 2 (snart 3) hästar (shettis icke medräknad :p), vad gör jag!? Vilken häst tar jag med mig!? :eek:

Amerikanaren såklart ;) Ne, men du får väl turas om lite, ta med dig ena hästen en gång, andra nästa gång osv. Eller, skaffa hästlastbil :D:D

Var inte den ena hästen betäckt? Eller har jag fattat fel?;)

Självklart! ARS invigning - check! Vore så roligt om vi hann fixa typ jackor och en flagga eller nåt innan det, men det är nog med lite kort varsel. Men obligatorisk westernutstyrsel tycker jag! Vi måste ju visa vilken sida vi tillhör ;) hehe.

Lyxproblem! Själv är jag hästlös f r o m den 4 oktober :cry:

Amerikanaren såklart ;) Ne, men du får väl turas om lite, ta med dig ena hästen en gång, andra nästa gång osv. Eller, skaffa hästlastbil
Men snart står jag kanske här med 2 amerikanare, varav en är äkta sådan :D Han ska dock ha kulor och vara något av en djävul, vi får väl se vad som kliver av på gårdsplanen i vinter.
*hemlighetsfull*

Och jag har snart E-kort och då kan jag ju dra 2 utan problem med stora bilen, men kan ju inte rida båda samtidigt.... eller..kan jag? :angel:

Lyxproblem! Själv är jag hästlös f r o m den 4 oktober :cry:
Men du, då får du ju låna en av mig! :D

Nordis är välutbildad och jätte....jätte...snäll :angel:

Senast ändrad:

Men snart står jag kanske här med 2 amerikanare, varav en är äkta sådan :D Han ska dock ha kulor och vara något av en djävul, vi får väl se vad som kliver av på gårdsplanen i vinter.
*hemlighetsfull*

Du MÅSTE MÅSTE MÅSTE berätta om detta!! Jag blir ju nyfiken så jag dör. Vad är det för någon? :d:D

Liknande trådar

Western Hej! Tänkte att det kunde vara roligt att ha en tråd där vi som bor kring alingsås och vårgårda kunde samlas. Jag känner nästan inga...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: docskingcalibar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka