Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Tips på var jag kan få tag i en showgrimma, gärna begagnad? Axel och jag ska prova på Halter i sommar tänkte jag - jag som brukar somna...
Svar
17
· Visningar
3 360
Senast: AnnEve
·
Islandshäst Funderar på att köpa lite bommar. Jag bara undrar om det är bra att låta en islandshäst gå över bommar? Det borde väl vara bra om man...
Svar
2
· Visningar
2 052
P
Hoppning Hej där ute! Nu är det så att jag har en liten fråga.. Jag har ett varmblod på 10år som jag nyligen tagit över. Hon är en pigg dam som...
Svar
8
· Visningar
2 652
Senast: pussilipuss
·
G
Western Jag kommer att börja rida (engelskt) på ridskola nu i februari. För att avancera lite snabbare tänkte jag kombinera med lite...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 058
Senast: Sasse_
·
Western Jag har skaffat en quarter som är född i tyskland och har ett tyskt hästpass.. Ägaren innan mig bytte namn på hästen och det är...
Svar
11
· Visningar
2 299
Senast: shainiecat
·
Western Jag har en ny häst och letar febrilt efter en sadel. Det är en quartervalack som är av den kraftigare typen. Han har tidigare haft en...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: cowgirl73
·
Trav Undrar hur ni gör med träning i kylan? När är det för kallt? Och vad klarar de av? Vad gör ni när det är för kallt? Rider? Promenerar...
Svar
18
· Visningar
2 574
Senast: Zuzzi
·
Trav Ska nog gå från att endast träna två hästar till att även börja träna en tredje som jag deläger med min syster som inte har tid längre...
Svar
4
· Visningar
1 458
Senast: Rouise
·
Trav Den här fattar jag inte vem det är :confused:
2
Svar
20
· Visningar
3 078
Senast: Highcruiser
·
Trav med storhäst! :D Det är min gamla passhäst (5 år) som jag har fått chansen att köpa, och givetvis gör jag det. Han står nu med min...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Tagliabue
·
Islandshäst När bör testiklarna ha vandrat ner i pungen på en unghingst / hingstföl? På min sjumånaders kille finns fortfarande inget...:crazy...
Svar
6
· Visningar
1 546
Senast: Milene
·
Körning Som rubriken säger - i vilken ordning fäster man selen - t.ex bröstsele (om det har ngn skillnad) tills man spänner för vagnen? Försöker...
Svar
15
· Visningar
2 206
Senast: Egonson_
·
S
Hoppning i denna tråd diskuterar vi snyggingen nämnd ovan. o filmer finns här: http://www.pro-stallions.com/stallions/s.htm kom...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 007
Senast: Camaro
·
Western Finns här någon westernsadel kunnig människa =) Jag skall köpa en westernsadel till mig och min häst! Allt är nytt för mig.... Hästen...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: Ginne
·
R
Trav Ja, vem tror ni vinner? Ready Cash vinner bara han står på benen, då är han oslagbar. Värst emot är jämngamla Rolling d'Heripré och...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 635
Senast: via
·
Körning Som rubriken lyder, kan man kapa för långa lokor på en loksele? Är det bara trä rätt igenom? En vänninas sele sitter bra på hästen...
Svar
3
· Visningar
1 195
Senast: grelots
·
Islandshäst Jag har ett islandsträns till min islandshäst som inte sitter riktigt bra, det är Remontnosgrimma på och ringarna sitter lixom över...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: Krummi
·
N
Körning Nu är det så att jag har två fd. kallblodstravare och jag har tyvärr inte riktigt tiden att rida/köra båda så mycket som de behöver så...
Svar
10
· Visningar
2 641
Senast: nordtravare
·
Dressyr Jag är inte någon fena på det här med dressyr osv, men om man rider en häst i t ex höger varv .. vilka ben är det då som belastas mest...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: jacko
·
C
Hoppning Jag har precis börjat rida en ny ponny, hade med henne på en hopplektion i veckan där vi bland annat hoppade lite studs och en 5½'a men...
Svar
5
· Visningar
2 572
Senast: Remix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka