Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Fick höra idag att ett speciellt sadelmärke håller på och försöker ta fram en sadel med två bommar, för att tillgodose hoppryttarnas...
Svar
9
· Visningar
1 951
Senast: Sorbe
·
D
Distans Sitter återigen och tittar på inpulsningstiderna och pulsvärdena från Presidents Cup. De bästa rider i ungefär 25 km/h, vilket är ett...
2
Svar
26
· Visningar
5 272
Senast: neywaz
·
Western Jag har gått en längre tid och klurat på vad jag ska ha för sadel. Har en allround mot ropingsadel nu som är helt ok men jag har behov...
Svar
18
· Visningar
2 450
Senast: thyrniròs
·
Western Alltså, vad är en dogging bat?? http://www.kyhorse.com/store/tack/whips/dogginbat.htm
Svar
19
· Visningar
2 354
Senast: _L_
·
Dressyr Jag har alltid suttit och funderat när man hör en bra låt om den skulle passa till Kür, ha aldrig kommit så långt som att göra ett...
Svar
16
· Visningar
10 097
B
Trav Är inte Slogum Björn kvar i aveln längre? Tänkte att det säkert är någon här som vet...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: electra1
·
Distans Hej! Är det någon som har hört något om tidningen distansryttaren ännu? Jag har varken sett till någon tidning eller några pengar som...
Svar
4
· Visningar
1 793
Senast: Habina
·
Western Har sökt runt hur mycket som helst men hittar bara någon tävling nere i Skåne - är det någon som kan hjälpa mig hitta alla slags...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Sparky
·
Körning Lillshettisen ska få en ny sele. Men frågan är vilken av dessa som passar honom bäst. Liten shettis på 95 cm. Har väldigt svårt att...
Svar
9
· Visningar
2 162
Senast: Emmah.S
·
Western Hej Håller på att försöka sätta mig in i detta med sadlar... Som rubriken lyder alltså? Vet att Gullet betyder bomvidd och Gullet...
Svar
13
· Visningar
5 793
L
Hoppning hej, jag funderar på att köpa ett kiblewickbett till min pigga d-ponny. undrar nu om någon har några erfarenheter av detta bett? läste...
2
Svar
20
· Visningar
3 463
H
Körning Ska köpa baksele till min loksele och är lite sugen på den från HMC. Har varit på granngården nu eftersom jag läst i de gamla trådarna...
Svar
8
· Visningar
1 885
Senast: _L_
·
Distans Är det bara jag som har missat proppen till denna tävling? Hittar inte när sista anm är?
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: carsan
·
Dressyr Innan har jag och min häst bara fucuserat på att få lite muskler och kondition så vi kan göra något. Nu har vi kommit en liten bit på...
Svar
17
· Visningar
2 811
T
Trav Är det några härifrån som ska på årsstämman och galan? En motion är insänd till stämman (finns på hemsidan) som berör oss uppfödare och...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: turture
·
M
Tävling Hej. Jag behöver absolut tips och råd. Det är såhär att jag i år fyller 18 år och är då alltså inne på mitt sista ponnyår. Min ponny...
Svar
13
· Visningar
3 349
Senast: rossee_90
·
Trav ...är det inte tillåtet? Skatteverket har meddelat att om hästen tas hem från proffstränaren och tränas hemma under amatörlicens så har...
Svar
10
· Visningar
2 220
Senast: BitterAss
·
E
Tävling Skulle vilja veta av alla er tävlingsryttare där ute, ni som åker omkring på olika klubbtävlingar och annat. Hur viktig är rosetten? jag...
Svar
10
· Visningar
3 086
Senast: LenaH
·
Islandshäst Hur vanligt är det med mustasch på islänning? Har läst att en del kallblod kan ha det, men en islänning? Någon mer som har en mustaschnisse?
2
Svar
26
· Visningar
4 558
Senast: Argeisli
·
Distans Har planera på att framöver starta en PP med min medryttar/foderhäst. Hon är 6år och inriden i somras så hon kan inte så mkt än. Är...
Svar
9
· Visningar
2 214
Senast: rachan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod