Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Körning För och nackdelar enligt era erfarenheter? Tänker ffa på parkörning.
Svar
13
· Visningar
1 846
Senast: agtatoon
·
Körning Är det dumt att pula lite med tömkörning hemma innan man har ordentlig koll? Jag ska få privatlektion av en mycket duktig tränare i...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: agtatoon
·
M
Distans Jag gör ett tredje försök eftersom mina två tidigare trådar i ämnet tagits bort av okänd anledning.. Någon som vet hur man kan få...
2
Svar
21
· Visningar
3 538
Senast: YlvaG
·
Trav ska det egentligen ta att ta ut licensen? Hade licens förra året (ungdoms), är nu för gammal för den licensen och valde mellan lärlings...
Svar
0
· Visningar
965
Senast: Tagliabue
·
Distans http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5970694 Vilken underbart lärorik och intressant helg vi har haft! :bow: Gissa om vi...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: classie
·
Trav Jag kan inget alls om varmblodsstammar så nu undrar jag här: Är stammen f: Nordin Hanover mf: Garry Håleryd mmf: Scotch Victor...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: ghost
·
P
Körning från en som inte tävlat inomhus tidigare... Banan är 24 m bred enl kuskmeddelandet. I dressyrprogrammet är volterna utritade till...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: Party
·
Trav Hur gör ni för att täcka ansiktet när ni kör i riktigt kalla dagar ? Jag har en hjälmhuva, men den täcker bara ytterst lite av pannan...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Limelight
·
Övr. Grenar Vet inte Hur manga som foljer engelsk galopp har men vet att det finns manga svenskar vid newbury. Marching news och fenix two dog i...
Svar
3
· Visningar
1 422
Senast: Melynda
·
H
  • Låst
Dressyr Hur mycket tömkör ni era hästar? Jag är ganska dålig på att göra det tillräckligt mycket själv. Därför tänkte jag att det här verkar...
Svar
7
· Visningar
1 829
Körning Jag letar runt här på buke och har hittat och läst det mesta om skitselar och vad folk rekommenderar m.m. Vissa skriver att hästen...
Svar
4
· Visningar
1 304
Hoppning Har försökt hitta i TR men blev inte klokare av det:angel: Är det ok att starta samma häst i både avd a och avd b i SAMMA klass? Med...
Svar
6
· Visningar
4 520
Senast: Långnos
·
T
Western Jag har ett eng. fullblod som jag rider western med. Har svårt att hitta en sadel som passar ordentligt. Hästen är väldigt tunn och har...
Svar
2
· Visningar
1 687
Senast: Chex
·
M
Distans Hej! Undrar om det finns någon bestämd vila när man rider 50 km.. Och isåfall hur länge man måste vänta innan man startar nästa? Tack :)
Svar
2
· Visningar
987
Senast: annoj
·
A
Western Hur höja ett ditlärt (för) lågt grundtempo, utan att schussa/härja/hetsa? Frisk galopp i skogen kräver "hej hej hej, kom igen! Jobba...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: Ginne
·
Trav Någon kanske minns min tråd i våras om praktik i USA?? Iallafall, jag hade det hur bra som helst och fick jobb där innan jag åkte...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 852
Senast: YaHilweh
·
M
Hoppning Hur gör man som vuxen om man vill ut å lufta sin duktiga ponny? Är det ponny el storhästklass som gäller? Avd B om ponnyn är äldre än 6 år?
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: Pancakes
·
Trav Vad har ni trav-bukefolk att säga om honom? Vad har han lämnat och hur verkar avkommorna efter honom vara.
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: Comfort
·
Hoppning Om man åker över till Danmark och tävlar en vanlig regional eller nationell tävling, rapporters då resultatet till svenska ridsport...
Svar
9
· Visningar
2 560
Senast: jan
·
S
Western Någon som vet var man kan hitta en bra ritning elelr tips på hur vi ska gå tillväga??
Svar
0
· Visningar
959
Senast: shallow_xx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka