jobb i usa!!

Sv: jobb i usa!!

Jag trivs också helt galet bra här i staterna. Vill aldrig åka hem haha!
Var också på Winners i våras,, slutet på april och början på maj.. tror inte vi träffades dock va? Men jag har nog hört talas om dig.. kanske haha.. Kim berättade att två tjejer började hos dom som kom från en tränare på Winners.. Var du en av dom månntro? :p

Jag är den äldre av de två! :D Vi drog så fort vi kunde från tränaren på Winners, för h*n var väääääldigt knepig. (Man får ju inte hänga ut med namn, men antagligen har du hört historier om tränaren ifråga. Människan är ju liksom (ö)känd. :angel: Jag har tillräckligt med material för att skriva en bok baserat på egna erfarenheter. :crazy:)

Hoppas jag inte förstört din tråd nu!

Allright.. Ehm jo tack mkt har man fått höra!
Herregud!

Nemas problemas, lite off topic fast ändå inte.. handlar ju fortf om usa hihi :)
Varför åkte ni hem då? Turistvisum?

Ojoj... Blandade känslor. De där boxgrindarna har jag skrubbat med stålborste och målat. Inte kul i 30 graders värme. Och "cellerna" man bor i saknas inte heller. Duscharna med pissgult vatten:crazy:

Däremot hästarna och stranden :love:

Kul att du trivs, har du träffat Emma? Hon som är gift med förstemannen hos Gurfein (eller iaf så var han det då), urgullig tjej!

Kul att All Our Moni blivit så fin! Jag såg henne förra året, då var hon mest tung och trist. Blir det fölboxen för henne framöver månne? De egna prestationerna är ju inte värst, men stammen förpliktigar (Self Possessed - Moni Maker).

Finfinabilder, men var är alligatorerna? :D

kul att du trivs så bra!! :) underbara bilder!
men hur vågar du ha med kameran?! :eek::D tänkte då man hört att det är mycket lustigt folk där..

ååh, jag blir så sugen när jag ser bilderna, vill dit!

Kul att All Our Moni blivit så fin! Jag såg henne förra året, då var hon mest tung och trist. Blir det fölboxen för henne framöver månne? De egna prestationerna är ju inte värst, men stammen förpliktigar (Self Possessed - Moni Maker).

Finfinabilder, men var är alligatorerna? :D

Japp nu är det fölboxen. Hon gick ett time-trial i Lexington där hon var riktigt bra.. Tror hon gick 1.56 eller nått!
Loppet efter hoppade hon på upploppet som 4a 5a kanske, och det fick mer eller mindre räknas som avslutet på den donnans karriär ;)

Bilder på alligatorerna kommer, i promise! Häromdagen sa Ronnie att det låg en stoooor en på banan ifall någon hade kamera... Tyvärr så var jag ruggigt upptagen just då så det blev inga kort... Men jag vet ju att dom plaskar runt där i dammen typ 200 meter bort så nån bild ska jag nog lyckas ta inom kort ;)

Ojoj... Blandade känslor. De där boxgrindarna har jag skrubbat med stålborste och målat. Inte kul i 30 graders värme. Och "cellerna" man bor i saknas inte heller. Duscharna med pissgult vatten:crazy:

Däremot hästarna och stranden :love:

Kul att du trivs, har du träffat Emma? Hon som är gift med förstemannen hos Gurfein (eller iaf så var han det då), urgullig tjej!

Ser inte fram emot att skrubba grindar... Hoppas vi slipper det här hos Jonas haha! Nej.. dorm roomen... usch... Har ett sånt men just nu bor jag i ett ändrum.. mkt bättre, but still så hiiimla vidrigt.. Blä :|

Hmm... Emma.. Nej tror inte det.. Svensk?
Jonas har ju stallet mittemot Gurfein så jag borde veta.. Men pga vissa omständigheter så har inte Gurfein lyckats få ner några hästar hit ännu så jag har lite dålig koll på hans anställda..

kul att du trivs så bra!! :) underbara bilder!
men hur vågar du ha med kameran?! :eek::D tänkte då man hört att det är mycket lustigt folk där..

ååh, jag blir så sugen när jag ser bilderna, vill dit!

Tackar! Hihi jag vet inte jag.. måste väl vara riktigt våghalsig haha!
Nej men där i lexington, antingen hade jag kameran i min väska väl skymd i stallet, eller så hade jag den med mig.. Och när den var i stallet så var det alltid någon i närheten så det var aldrig några problem!

Tycker alla som aldrig varit i Lexington under det meetinget ska boka in den resan till nästa år redan nu..
Herregud vilket ställe! Så himla roligt! Me love!!

Senast ändrad:

Jag jobbade också hos Jonas så nån varm januaridag när det är lugnt på träningsfronten så kan du nog se fram emot grindskrubbning :D;)

Inte ska du pa sightseeing efter alligatorer i mitt dammen.
Det ar ut pa "ridsparen" pa baksidan du ska. Dar ligger de garna och solar och det brukar inte vara svart att "smyga" upp pa dem heller for den delen.
Det var dar jag red ex chefens hastar och fick en del nar gangs ogonblick med tand nissarna!

Doormen ar laskigt snuskiga och vattnet vidrigt!
Bara faktumet att man har flip flops pa sig i duschen sager ju en hel del! Och vad kattende har badkaren till vet jag inte. Har fortfarandeinte satt nagot annat an hundar bada i dem..

Mina svarforaldrar aker ner till Florida nu i veckan och lamnar oss pa garden med tavlings hastarna (dem har fem unghastar och ar overlyckliga over att inte behova stanna iar)
Vi aker forhoppningsvis aven om det blir senare an onskat. Har ett par tre aringar som har lopp inplanerade under november. Vill ner till varmen - nu!

Allright.. Ehm jo tack mkt har man fått höra!
Herregud!

Nemas problemas, lite off topic fast ändå inte.. handlar ju fortf om usa hihi :)
Varför åkte ni hem då? Turistvisum?

Hade bara ett tremånaders så ja... Varken jag eller chefen var väl speciellt sugna på att förlänga pga omständigheter som nog inte passar att ta upp här i tråden. :angel:

Jag jobbade också hos Jonas så nån varm januaridag när det är lugnt på träningsfronten så kan du nog se fram emot grindskrubbning :D;)

Hahah attans då antar jag att jag inte kan smita undan det då ;)
Fast det gör inte så mkt... det är skitgöra i alla stall.

När jobbade du här?

Det var väl faaaen!! Haha typ dagen efter att du skrev det där så kom Jonas och sa att vi ska måla gatearna ;) Var du tvungen att nämna det haha??:angel:

Hahaha du ser! Ingen rast o ingen ro...:D

Jag var där vintern 03-04. Tyvärr var jag tvungen att åka hem av familjeskäl o sen blev det aldrig att jag åkte tillbaka.
Jonas hade inte så mkt häst då, vi var 4 st som jobbade. En finsk tjej, en svensk tjej, en svensk kille o jag.
Jag passade bl a Jalopy, och jag lovar att jag inte var nöjd över att ha åkt hem när hon vann hambo oaks...

Hur är det nu? Hur mkt häst har han? Hörde att han skiljt sig oxå..

Somebody was asking about Emma and Kevin, They live up in Deleon Springs by Springs Garden Ranch. They been there for the past three years.

Hahaha du ser! Ingen rast o ingen ro...:D

Jag var där vintern 03-04. Tyvärr var jag tvungen att åka hem av familjeskäl o sen blev det aldrig att jag åkte tillbaka.
Jonas hade inte så mkt häst då, vi var 4 st som jobbade. En finsk tjej, en svensk tjej, en svensk kille o jag.
Jag passade bl a Jalopy, och jag lovar att jag inte var nöjd över att ha åkt hem när hon vann hambo oaks...

Hur är det nu? Hur mkt häst har han? Hörde att han skiljt sig oxå..

Aw vad tråkigt att du behövde åka hem.. Och ännu tråkigare med Jalopy... surt ;)

Just nu har han 16 hästar här i Florida, och på det är vi 5st skötare.
Dessutom är det 3st skötare kvar uppe i Jersey, men jag är osäker på hur mycket häst dom har där. Kan vara runt 10 st,,,, inte säker :angel:
Sen har han kanske runt 10st tvååringar som är 'turn-outs' just nu som säkert kommer in i träning ganska snart.

Sen antar jag att det kommer en del nya som köps på Harrisburg auktionen också... Så vi kommer nog ha en hel del häst i vinter!

Jupp han har skiljt sig, men har en ny flickvän/sambo/whatever, och de ska gifta sig nästa år :)

Lite skillnad ändå på mina gatear? Före o efter ;)

Fick du spraya när ni målade eller penslade ni på färgen?? Enligt en tjej som jobbat här ett par år så har dom alltid fått spraymåla...
Pensel detta år.. Ganska jobbigt på varenda liten gallerpinne.. men men,, smällar man får ta :angel:

Kul att du trivs! :laugh: Man blir ju onekligen lite sugen på att ta upp hästeriet igen när man ser bilderna. Men när jag tänker på dormen så blir jag genast lugn igen...;)

Lite nya pics på mina pållar!

Rap's Legacy (Windsong's Legacy)
RapsLegacy-19.jpg

RapsLegacy-24.jpg

RapsLegacy-16.jpg

Charles Clayton (Credit Winner)
CharlesClayton-10.jpg

:love:

Hej, nu uppdaterar jag en sjukt gammal tråd då jag själv är sugen på att dra dit igen.
Jag var där för två år sedan hos en svensk tränare (Tommy), fick då kontakt uppgifter till flera olika tränare men de försvann allihop i flytten nu senast.

Är det någon som har till Jonas eller någon annan av tränarna?
Har inte ens rätt nummer till Tommy längre =/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka