Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Dressyr Kan ngn berätta skillnader mellan s.k. klassisk dressyr och akademisk dressyr? Och då menar jag inte den moderna dressyren som lärs ut...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Immer
·
Tävling Hej! jag hittar inte så bra i TR. Det är så att min chef på jobbet sponsrar mig med tävlings schabrak och skydds väst om han får ha...
Svar
3
· Visningar
1 885
Dressyr Ridsportförbundet har ju bestämt sig för att strama upp tränarutbildningarna i alla grenar. Nytt för i år är ju att de som söker...
Svar
18
· Visningar
2 534
Senast: Breccia_
·
Western Blev det bra? Jag letar på nätet nu och hittar inget som jag verkligen gillar. Men det känns vanskligt att lägga in en beställning på en...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: alazzi
·
Dressyr Spännande TR- ändringar för nästa år... Ffa känns väl ändringen om bortlottning intressant (som dressyrryttare drabbas man ju rätt ofta...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 265
Senast: Corax
·
O
Övr. Grenar Japps, jag vill ha lite förslag på vad man ska tänka på med när man håller på med det. Jag och några kompisar ska utbilda en häst till...
Svar
6
· Visningar
3 004
Senast: Eos
·
Dressyr Jag har funderat på en sak som jag gör ibland när jag rider skolor, jag vet inte om det är bra eller dåligt att göra så. Vi gjorde...
Svar
17
· Visningar
2 135
Senast: Elina8
·
Western Kolla in denna :D http://www.youtube.com/watch?v=MZRUuO_J-r4
Svar
7
· Visningar
1 710
Senast: trailtokan
·
Western Vilka ska dit? Ska ni tävla? Vilka klasser? Eller ska ni dit å se å lära? Jag ska dit som groom :D Ska bli jättespännande!!
Svar
15
· Visningar
2 266
Senast: doleron
·
Trav ...vad händer då? Anledningen till frågan är helt hypotetisk men kom upp då jag och en god vän satt och diskuterade. Min kompis har ett...
Svar
9
· Visningar
2 093
Senast: Ally McPiece
·
D
Tävling Hejsan! Skulle behöva hjälp med att hitta ett svensk-engelskt ridlexikon med de vanliga tävlingstermerna för både hoppning och...
Svar
1
· Visningar
1 883
Senast: Seabaz
·
Tävling Jag hörde att man kan åka och tävla på lokala tävlingar - trots att man tävlar för en klubb i ett annat distrikt. Är det någon som vet...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: Jeenny914
·
Dressyr Hej! Jag rider dressyr för en tränare och följer en linje med henne som stämmer med mina ideer.Hoppträning ( bra gympa och...
Svar
14
· Visningar
2 373
Övr. Grenar Vet att jag sett ett klipp där jockeyn håller på att ramla av men lyckas kravla sig över till en annan häst utan ryttare. Iskallt...
Svar
16
· Visningar
3 081
Senast: Albatross
·
Distans Har börjat fundera lite på det här med kylning av ben. *När bör man kyla? Varje gång man tränat eller bara när man tränat extra hårt...
Svar
1
· Visningar
1 416
Senast: limona
·
Tävling Om man ska tävla i någon av rasförenigarna tex New forest eller SCS Connemara anordnad tävling med tex Working hunter pony, Dressyr L:B...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: liv
·
Islandshäst Finns det någon sadel som man kan ha till flera olika hästar??
2
Svar
20
· Visningar
5 220
Senast: AnnaSofia
·
Islandshäst Hur stor skillnad får det vara mellan en själv och ens islandshäst? Min häst är 140, jag är 175. Det är väl inte för mycket? Tacksam för...
Svar
18
· Visningar
2 681
Senast: AnnaSofia
·
Islandshäst Någon som har avkomma/avkommor efter honom? Är lite nyfiken på hur de ser ut och hur de är i övrigt.
Svar
6
· Visningar
2 568
Senast: Tira
·
E
Distans Letar efter info om distansridning, behöver ha reda på om distans tredje största eller näst största sporten anslutet till FEI, behöver...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Elcapelka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod