TR- ändringar 2011

Sv: TR- ändringar 2011

Jag funderade liteoch ville bara höra klart med kvalreglerna (jag vet att det är nämnt redan), ska 7 åringar kvala till MSV B? Eller får min 7åring starta det ändå?

Jag välkomnar iaf Mom 125 i TR1: "I propositionen ska anges överdomare, domare och i förekommande fall banbyggare." Skönt om detta verkligen kommer att följas vid dressyrtävlingarna! :)

Proppen kommer inte att bli godkänd om domare inte anges, alltså måste det följas :)

Jag funderade liteoch ville bara höra klart med kvalreglerna (jag vet att det är nämnt redan), ska 7 åringar kvala till MSV B? Eller får min 7åring starta det ändå?

Jag vet att det redan har svarats på det i tråden, men jag svarar också eftersom det är fel svar som sagts tidigare. Har varit i kontakt med distriktet och enkligt dem så måste du kvala till MSV B med en 7åring. Däremot så får du gå ut och starta MSV A direkt om du vill utan att ha tävlat något innan. Eller om du har startat MSV B innan utan att ha uppnått kvalprocenten. Läser man ordagrant så står det ju faktiskt det i TR också.

"7-åriga hästar äger rätt att starta i Msv A-klass utan föregående kval i Msv C- eller Msv B-klass." Det står inte "i MSV A eller MSV B-klass utan föregående kval".

Lycka till på tävlingarna!:)

*kl*
Stort grattis till den klubb som verkligen lyckats med TDB;) Enligt proppen skulle anmälan öppna kl 18 i kväll. 8 minuter över gick det att få sista platsen i ena klassen, allat annat fullt.

När man tittar på anmälningarna så har merparten anmält sig i JANUARI, bla klubbens egna medlemmar. Anmälningen "råkade" tydligen ligga öppen då.

sjukt fult gjort!

I upplands och i sthlmsdistriktet så är läget lungt och under kontroll i smv b i allfall... eller det är väl snarare så att det knappt finns något att anmäla sig till... alla klubbar har enbart mvs c.... :(

Jag tror kanske inte att det var medvetet gjort utan något som inte stämde nu när allt ska in i TDB. Men det ser onekligen konstigt ut när man tittar...(Och det var Upplandsdistriktet)

Ont om tävlingar på alla nivåer verkar det som. De MsvC som finna har fyllts på nolltid och nu hittar jag inga proppar på några ytterligare eller är det jag som är blind? Jag hade siktat in mig på Björklinge men det sprack ju rätt fort kan man säga. Funderar allvarligt att försöka hänga på låset till en LA4 (som jag egentligen inte vill rida) som öppnar i kväll, problemet lär väl vara att jag sitter på bussen på väg hem när anmälan öppnar och risken är väl överhängande att det är fullt innan jag är hemma.

msv c
Fagersta
Farsta
Uppland-västermanland
Enskede Ridsällskap
Täby Ryttarsällskap

Jaa man kommer ju vara tvungen att göra så nuförtiden för att komma med...Jag hängde på låset till Farsta, min anmälan registrerades kl 18.01 och när min dator laddat färdigt sidan var det jag och 7 till...haha klassen var full dagen efter, det är väl så det kommer se ut nu! Gäller att sitta där med fingret på knappen när klockan slår 18...

Om det är tävlingen i Uppland så får du mejla om att ligga på reservlistan.... De räknar med 9 lag x 4 ryttare och har då bara utrymme för fyra st individuella. Jag försökte anmäla alldeles nyss:devil:

Farsta och UVFK hittar jag men de är ju redan fulla liksom Björklinge, men var ser du att Enskede och Täby ska ha MsvC. Jag ser dem i listan men utan information om klasser och vad det står ska de ju ha div II och det går ju i LA2.

Jo jag upptäckte det, de hade ju i alla fall reservlistor man kan anmäla sig till, det är inte många som har så det hedrar dem. Förstår att de måste spara plats åt lagen men det är onekligen frustrerande att det ska vara så svårt att hitta tävlingar och att man verkligen måste planera in så att man kan sitta vid datorn kl 18.00. Det är den tiden jag normalt sitter på bussen och nya jobbdatorn accepterar inte mitt modem för mobilt bredband (Död år GS-IT:devil:)

Jag har samma problem, ibland sitter jag i bilen eller är i stallet kl 18. Lite svårt att anmäla då.

skaffa en iphone eller likvärdig lur. eller annpassa jobb och stall just en viktig anmälningsdag!

Jo jag får nog kolla om TDB fungerar i min telefon, det borde gå men den är långsam och har egentligen väl liten skärm. Anpassa tiderna är svårt, ska jag säkert vara hemma till kl 18 måste jag sluta tio över fyra och det går för det mesta inte och om jag sitter kvar på jobbet till efter 18 blir hemresan mycket omständligare. Men det löser sig, jag är egentligen positiv till "först till kvarnsystemet". Det är bra att veta om man kommer med eller ej redan när man anmäler. Sen får man ju hoppas att barnsjukdomar som att man "råkar " öppna innan den officiella tiden och liknande försvinner. Det som irriterar mig nu är svårigheten att planera iom att propparna och informationen om vilka klasser som finns på respektive tävling kommer upp så sent. Nu börjar iofs informationen komma men det är ju fortfarande ett gäng tävlingar som varken har propp eller info.

Min tränare har försökt anmäla min kamel flera gånger och suttit och inväntat rätt klockslag. Varje gång har tävlingen varit full när hennes dator har laddat sidan klar.
'Spännande' att de som har snabbt bredband och inte har nått annat för sig just då inte har några problem medan de som sitter med modem och långsamma anslutningar inte har en sportmössa.

Huu, vilken situation ni har fått! Återstår ännu att se hur det blir här nere - än har säsongen inte kommit igång på riktigt, men till de två tävlingar jag anmält so far har det inte alls varit samma situation. Tack och lov! Jag gillar visserligen systemet med "först till kvarn", men som det verkar för er så blir det ju nära nog lotteri i alla fall? :(

Ja det verkar inte så lovande just nu. Får se om det lossnar framöver under säsongen. Men trist att inte kunna komma igång med tävlandet i tid när hästen väl är matchad och behöver en lång inkörningsperid på tävling.
Men jag är lite rädd för att folk ska inse hur körigt det är att få rida de klasserna man vill så ännu fler sitter och väntar på rätt klockslag.
Då blir ju att anmäla till tävling en tävling i sig. :grin:

Liknande trådar

Dressyr Här är TR-ändringarna inför nästa år: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_15920/scope_0/ImageVaultHandler.aspx Spontana...
Svar
1
· Visningar
1 206
Senast: JoCfin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka