Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För definitiva Dom brukar ju alltid komma kvällen före så är det 3 dgr innan nu så är det ju ett jäkla framsteg
KL.
Skapade en tråd men det fanns visst redan en, saxar bara in mitt inlägg.
Här är TR-ändringarna inför nästa år:
http://www3.ridsport.se/ImageVault/I...ltHandler.aspx
Spontana reaktioner?
Ang, 7- åringarna och kval, i länken står det följande:
"För att få starta i Msv B-klass skall ekipage två gånger, ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass. 6-åriga hästar äger rätt att starta i Msv B-klass utan föregående kval i Msv C-klass.
För att få starta i Msv A-klass skall ekipage två gånger, ha uppnått minst 62,00% i Msv B:4, Msv B:5, FEIs Lagtävlansprogram för juniorer eller FEIs Individuella mästerskapsprogram för juniorer. 7-åriga hästar äger rätt att starta i Msv A-klass utan föregående kval i Msv C- eller Msv B-klass."
Får 7-åringarna starta Msv B utan att kvala i Msv C? Om de ej är kvalade sedan föregående år alltså. Så min 7-åring (nästa år) kan jag vara "kvalad" (dvs inte kvalad, men jag äger rätt) att rida MsvA/George men inte msv B?
Annars har jag själv inte många funderingar, det är bra att dom har tagit bort bortlottningssystemet tycker jag. Hoppas det kan lösa sig smidigt med reservlistor bara!
Skönt! Det är ju inte helt uppenbart så som det är formulerat, men det vore väldigt märkligt om det krävdes kval för MB, men inte PSG/MA.
7-åriga hästar äger rätt att starta i Msv A-klass utan föregående kval i Msv C- eller Msv B-klass."
Men ändrade dom det inte till i år, och nu tillbaka igen?
Annars begriper jag inte ändringen?
Jo att det krävs 62% för att kvala till en högre klass eller till en tävling med högre status är ju inte ett dugg konstigt och det skrev jag ju också. Det har ju förekommit även på storhäst sidan fast på högre nivåer. Det jag tycker är konstigt är att det krävs 62% för att få fortsätta att rida MsvB på regionalnivå även nästa år även om man ridit klassen i år. För att få fortsätt att tävla på den nivå man redan tävlar tycker jag att det kan räcka med godkänt dvs 60%, vad betyder godkänt annars liksom?