Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning Tänkte starta en tråd med de bästa hopp/markarbetsövningarna då jag tycker att det är inspirationsgivande att läsa om det. Så alla...
Svar
4
· Visningar
2 034
Senast: Hoppryttarinnan
·
Western Behöver lite tips! Har precis börjat sätta igång damen efter lång vila, och det första jag lägger märke till är att när jag börjar...
Svar
2
· Visningar
1 142
Western Ja. jag vet att jag har tagit upp frågan tidigare men jag måste lyfta frågan igen. Fick nämligen en kommentar på tuben om att "allt såg...
Svar
12
· Visningar
1 755
Senast: Cowgirls
·
Övr. Grenar Vår ardennerkille skulle vi vilja visa på hingstpremieringen nu i vår. Jag undrar om det är svårt att visa? Behöver man gå en kurs innan?
Svar
5
· Visningar
1 767
Senast: Madelene
·
Trav Vad säger ni om honom då?
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: via
·
Islandshäst Ja, jag undrar som sagt om ni börjat vänja av fölen födda -10, och i såna fall HUR. Önskar att moderatorn ej flyttar tråden då jag...
Svar
11
· Visningar
1 656
Senast: Hedinn
·
Dressyr Får St. George finnas med som klass på en regional tävling? Eftersom det står att högsta svårighetsgrad är Msv A. :confused:
Svar
2
· Visningar
1 098
Senast: Waco
·
Trav Någon som kan förklara och helst illustrera med bilder hur man knyter svansen på bästa sätt? Har en häst som kan slå riktigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 909
Senast: juvelen
·
C
Trav Hur gör man, om man vill ha en orlovtravare eller rysk travare som det kanske heter nu? Går det och importerar en ifrån Ryssland? Jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 649
Senast: gladys
·
Distans När jag läser TR verkar det som att licens krävs från 80 km och uppåt. Eftersom jag har en ponny men är vuxen ryttare, så velar jag lite...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Macken22
·
Hoppning Någon som vet, eller vet vart man kan läsa om man får ha en 6-åring i laget i div1 i hoppningen??? (hästen då...:rofl:) Letat som en...
Svar
4
· Visningar
1 428
N
Trav Fick hem reklam om denna hingst, men jag har aldrig hört talas om honom. Infon om honom på hemsidorna är inte heltäckande om man säger...
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: Nela88
·
Trav Nu behöver jag lite hjälp. Har en 5-årig kallblodstravare, valack. Är inte startad än, men tänkte försöka kvala honom i vår:) Men, har...
2
Svar
20
· Visningar
3 554
Senast: ghost
·
Islandshäst Jag fick lite smått panik idag när jag stod i stallet med hovslagaren och pratade om hästar och föl och allt. Kom att tänka på att min...
Svar
9
· Visningar
3 704
Senast: ronda
·
Western nu kommer jag inte längre på egen hand så hjälp mig kära westernbuke! varje gång jag fattar galopp kastar hon upp huvudet och älgar...
Svar
7
· Visningar
1 550
Senast: doleron
·
Trav Är det någon som kommer ihåg vad hon hette? Hon fick åka till en NH tränare som skulle försöka få ordning på henne men han hobblade...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 407
Senast: gladys
·
Islandshäst har en lite udda fråga, men jag kan inte sluta fundera, så jag frågar er islandshästfolk, om man har en islandshäst, och flyttar med den...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Jonaz
·
Trav Tycker vi gör en bildtråd på världens vackraste utsikt ;). Bilden är på mitt tvåårsto e:Super Light
2
Svar
24
· Visningar
3 978
Senast: Russin8
·
Dressyr Vet inte riktigt var jag ska placera inlägget men det gäller dressyrhästar främst. Flytta den gärna om den kommer fel. Det finns en...
Svar
9
· Visningar
2 779
Hoppning Läst på deras sida och nu står det att det krävs 3 st 1.00m klasser felfritt, har dom alltså tagit bort att du bara hade 7 stycken...
Svar
7
· Visningar
1 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka