Orlovtravare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Carolrita
  • Startdatum Startdatum
Sv: Orlovtravare

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=581602

Denna häst .. är en riktig kossa :angel:
Hon är grov i kroppen, stort huvud, lååånga öron, korta ben .. hon är snäll att hantera, har 3 virvlar i pannan .. :angel: och enligt Tomas lite tung att köra och lite "märrig" .. kniper å har sig :p

Bifogar en länk till en bild på henne .. hoppas den funkar .. :D
http://rigolette.bilddagboken.se/p/show.html?id=136428783&t=1197932401&currimg=3

Jag är helt yrrol idag .. glömmer länkar åh gud vet vad ...

Ja glömde ju säga att hon har Torg lite längre bak i stammen :p

Och det är garanterat hennes 2,93% ryssblod som gör detta???? :rofl::rofl::rofl:

kom på förresten att jag hade ett 2 års sto e.Yankee Mustang (brun) i våras med en mormor som va ryska... Morfar var Desert Night.. Hon va rätt grann :D väldigt egen dam som valde människa. Jag verkar dras till sånna. Sålde henne & kull systern med sorg i hjärtat :cry:

Robert Bronett hade med Ryska Orlovtravare i "Levade" - hästshowen 1996 tror jag det var - killarna som red dem var trevliga också - vet inte om dom var så snabba på banan men dom fungerade ju alldeles utmärkt som show-hästar.
Vill du importera så kan du prata med dom. Robert pratar väldigt gärna häst!
Lycka till

Hej jag letar också efter orlovtravare men de verkar bortblåsta. dom är duktiga travare men inte snabba men dom har fina travsteg

*kl*

Min fux har Torg som mormorsfar. :)

Wilmahuvud.JPG

Jo, vi har ett sto med rysk moderstam född-95 som vänder hem för 5e gången till oss.... hon är lite speciell i psyket, så vi verkar aldrig bli av med henne :devil:

någon undrade vem de två skimmlarna på bilden var, det är majesty of rock och hans mamma.

Gammal tråd men tar upp den igen.
Är såå j*vla sugen på en skimmeltravare så det liknar ingenting!

Min förra häst är linjeavlad på Limit. Snurrig som bara den men det skyller jag på Glasgow som är farfar.. Travtalanger fanns det väl inte heller direkt men åas fick hon aldrig chansen heller.
Reggad mörkbrun utan tecken fast hon blir mer och mer stickelhårig iom att åren går.

Med de nya skimmelhingstarna blir det nog en hel del skimmeltravare på banorna om några år. Spännande även om jag docksjälv tycker att en bra häst inte har någon färg;)

Nä, det är ju sant förstås.. men det gör ju inget om hästen är snygg också! Jättesynd att de avblekbara drabbas av melanom. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 869
Samhälle SVT har skrivit om hur Ryssland redan nu börjar sin påverkanskampanj. Hur tänker ni att vi bäst står emot denna typ av yttre påverkan på...
2
Svar
22
· Visningar
2 153
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025