Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Funderar på om jag ska köpa mig en lekkedja, har köpt mig ett rakt typ "äppelbett" (alltså ingen äppelsamk), bettet är dock utan kärna...
Svar
10
· Visningar
2 328
Senast: Tagliabue
·
Distans Lägger tråden här, eftersom jag kan tänka mig att distansryttare har rätt så bra svar på mina frågor:D I sommar så har jag tänkt att...
Svar
15
· Visningar
2 623
Senast: Isituss
·
R
Western Ni som har en Quarter Appendix, vad säger ni när folk frågar vad ni har för ras? Säger ni Quarter Appendix, Quarter eller säger ni att...
Svar
15
· Visningar
3 846
Senast: Bewildered
·
Western Snäll har någon lite tips att ge till en total novis? Jag gillar att rida på sidepull emellanåt både för att ge hästen och mig som...
Svar
6
· Visningar
1 740
Senast: cahs
·
Dressyr i helgen så var jag och min häst med på en programridning för en msv-domare. vi red en msv c:2. som kommentar i slutet skrev domaren...
Svar
13
· Visningar
3 433
Senast: frittan
·
Distans Equipage har en intervju med Maria H-E i nya numret och har till och med petat ihop en liten distansoutfit;) Kul tycker jag!:D
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: YlvaG
·
C
Hoppning Ska nu snart ut och tävla lokal hopptävling på 90cm. Men det jag fortfarande inte fattar är dom olika klasserna. Som tex detta...
Svar
2
· Visningar
1 374
Senast: Deimion
·
K
Western Ni har väl inte missat att RHA annordnar en barrelrace och polebending clinic med Birgitta Freter i Vårgårda den 20 mars? :banana:
Svar
4
· Visningar
1 240
Distans Lägger in träningsschemat för kommande månad och behöver hjälp med runda siffror, Ungefär hur snabbt skrittar en fullvuxen häst i...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: mahlmt
·
Tävling När man löser licens i tdb (både för häst och ryttare) drar dom den där 10-kronan då oxå eller är det bara när man det gäller betalning...
Svar
3
· Visningar
1 438
Senast: cewe
·
Western Kan inte nåt om westernsadeln, så passar på att fråga lite här iaf. Dotterns häst ska ha westernsadel, dottern knappa 165 cm och...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: Chex
·
Islandshäst Hej! Jag har en häst som har jättestora problem med rollningar, det går knappt att gå på en volt i långsamt tempo trav och han...
2
Svar
26
· Visningar
6 812
Senast: kryddelydd
·
Z
Dressyr Okej, vad är proppar? Jag känner mig inte alls haj på det här med dressyrtävlningar, helt ny. Men proppar, vad är det?
Svar
5
· Visningar
964
Senast: remmis
·
Islandshäst Hej! Jag är rätt så ny med islandshästar och älskar att tävla. Kan man tävla med islandshästar i vilken tävling som helst? Finns det...
Svar
5
· Visningar
2 708
M
Tävling Asså hallå. ja fattar inte allt detta tjatet om mätningarna på Ponny. om dom är slut mätta så är dom la endå det. det ska ju inte drabba...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 077
Senast: zaberas
·
Western Här är en bild på min nya sadel: Vill se fler sadelbilder! Märke? Inköpspris? Osv?
Svar
12
· Visningar
2 104
Senast: Affa
·
Western Undrar om det finns något effektivt sätt/ställe att sälja westernsaker, var kikar alla westernmänniskor?? I det här fallet handlar...
Svar
7
· Visningar
1 933
Senast: Spook
·
Islandshäst Hur hade ni tränat bort spörädsla? Min Blesa är lite spörädd och har varit så länge jag haft henne, spänner sig om man rider med spö o...
Svar
6
· Visningar
1 550
Senast: Petronella
·
Trav Har kommit i ett lite dilemma inför årets betäckningar. Mitt ena sto har fått tre föl det äldsta av dem har ännu inte startat, utan där...
Svar
19
· Visningar
2 949
Senast: Masse
·
Hoppning Sitter och kikar på världscuphoppningen från Bordeaux och första startande fick problem i tvåkombinationen. Hästen hoppar igenom de...
Svar
5
· Visningar
1 672
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur