Biter sig i tungan?

Sv: Biter sig i tungan?

Anledning till att jag skulle ha BL på är för att han inte ska lägga tungan över bettet. För han har gjort det när jag inte haft nosrem på honom. Han biter sig nämligen inte när jag inte stänger munnen.

Enligt TL så hade min väldigt känsliga laner på underkäken och därför skulle jag undvika att få bettet där.

Min med, känsliga och med gamla ärr - och jag hade gjort ett bra jobb eftersom han läkt. Jag testade några ggr men han avskyr bettlyftaren så han slipper.

Men de blinda vargtänderna som låg där missade han - nu var jag på hans egen klinik eftersom jag bor i den trakten och har sämre koll uppåt landet.

Min lägger sällan tungan över som tur är.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
417
Senast: gulakatten
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: cirkus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 048
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod