VDL Sheraton

Sv: VDL Sheraton

vad tyckte du om honom? var han fin? attans att man bor i "fel" del av landet ;)

(o jag betvivlar att ngn betäckt med honom förra året, eftersom han inte stod i Sverige då.. men vi blir nog ett par stycken som betäcker med honom i år :D)

S verkar mkt trevlig.Indoctro brukar lämna heta och ganska små avkommor.Någon som vet hur han ligger till i KWPN statistiken?

mvh/barb

Verkar vara en riktig godbit:love:
Kan bli han som får bli den lycklige:d Äntligen, jag har läst hingstkatalogen fram och tillbaka 1000gånger utan att hitta rätt!
Har mailat ASVH om bedömningen, lägger ut den här när jag får den. Mitt sto fölar inte förren i mitten av juni, så tålamod får jag ha:crazy: ;)

Good Girl!!!!!!:D

Jag hittade att Indoctro leder hela listan i USA då det gäller hopphingstar, USEF (United states equestrian federation) 2006. Har inte hittat honom på KWPNs egen lista.

Jag hittade att Indoctro leder hela listan i USA då det gäller hopphingstar, USEF (United states equestrian federation) 2006. Har inte hittat honom på KWPNs egen lista.

Indoctro ligger i topp överallt,men var lite nyfiken på just Sheraton
i statistiken.Hans avkommor i Holland bör ju vara 4-5år.

/barb

Sheratons äldsta avkommor fyller 4 år i år så de ska börja utvärderas i år. Hans index i KWPN är 132 i hoppning med bara 34% säkerhet pga man inte vet något om vad han lämnar.
Indoctro har 134 i hoppning (94%) och 110 i dressyr (79%).

OK, jag trodde du frågade om Indoctro för om honom kan man läsa följande på VDLs hemsida "In the USA Indoctro was honored as the USEF jump sire of the year. In Germany, Indoctro is 3rd on the German list of jump sires and he is the nr. 2 of the Holstein Studbook". Är han då självklar som etta i Holland, eller varför skriver man inte at han är etta i KWPN:confused:

Hur som helst så står det så här om Sheraton på VDLs hemsida
"The first foals of Sheraton are beautiful, show his bloodlines and have 3 good gaits. Out of his first breeding year 2 of his sons were selected for the 2nd round of the KWPN Stallion Selection.
Jumping Index: 139."

OK, jag trodde du frågade om Indoctro för om honom kan man läsa följande på VDLs hemsida "In the USA Indoctro was honored as the USEF jump sire of the year. In Germany, Indoctro is 3rd on the German list of jump sires and he is the nr. 2 of the Holstein Studbook". Är han då självklar som etta i Holland, eller varför skriver man inte at han är etta i KWPN:confused:

Hur som helst så står det så här om Sheraton på VDLs hemsida
"The first foals of Sheraton are beautiful, show his bloodlines and have 3 good gaits. Out of his first breeding year 2 of his sons were selected for the 2nd round of the KWPN Stallion Selection.
Jumping Index: 139."

OK,Sheratons index är alltså inte baserat på avkommor ännu.Han ligger då på utvärderingslistan hos KWPN.

/barb

Exteriör utlåtande vid interimistisk besiktning:

Exteriörbedömning vid interimistisk besiktning 2007-03-20

Typ: Maskulin, välproportionerlig

Huvud, hals och bål: Välformad brett ansatt hals, lång manke, djup välliggande bog, runt sluttande kors

Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Något gracil fram, tåvid vänster fram, breddar bak

Skritt: Taktmässig, rörlig fram med normal steglängd

Trav: Taktmässig, spänstig, luftig

Poäng: 8 8 7 8 8 = 39

:bow: :bow: :bow: :bow:

har Pooh kanske koll på om han har varit ute o tävlat ngt mer? :angel:

Inte tävlat mer, men det ska han, inget datum inplanerat när jag frågade sist bara.

*kl*

Jag blev bara helt kär :love:

Så nu har jag bestämt mig för att denna gång blir det en hopphingst på min Nostradamusmärr. Och det får bli Sheraton, ska bara ner och kolla honom till helgen bara (om han är hemma då).

Bocelliavkomman är 3 år och KAN hoppa men är inte intresserad av att göra det bara för att man ber henne :D så vi får se vad hon känner för på 3-årstestet :angel: In och ur hagen hoppar hon helt glatt, och över stockar, stengärdsgårdar och vattendrag, så vanliga hinder är väl för mesar antar jag...

kl

Har bara sett Sheraton på VDL dvdn men han ser superfin ut! Jag gillar4 Indoctro avkommorna, Orame är inte heller fy skam...:)

Men..... Nu e jag ju helt förälskad:love:
suck, vad ska jag nu göra?
Stoet jag har e 6 år e Pirrot(e.Concorde)- Wolfgang. S skulle passa henne perfekt:bump: Men hon ska ju ut på tävlingsbana nu, e lite efter i sin utbildning troligt vis pga föl hos tidigare ägare.

Ska han bara vara här i 2 säsonger???:(

*kl*
Det blir Sheraton som får bli den lycklige;) :D

*kl*

Kan meddela att min dam nu är konstaterat dräktig med honom efter första försöket. :banana:

Kanske, men ett par ston seminerades innan min. Men om de tagit sig eller inte har jag ingen koll på. :)

GRATTIS! återkom gärna med hans tävlingsresultat:angel: du som har koll:) :banana:

Liknande trådar

C
Avel Kopierat från tidningenridsport.se Ny VDL-hingst till Niklas Arvidsson "Niklas Arvidsson får ytterligare en hingst i stallet. Det...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka