VDL Sheraton

Sv: VDL Sheraton

Ha ha!! Självklart kommer fölen med garanti :rofl: ...
Det känns spontant som att de flesta morfäderna inte är de allra ädlaste (trots fullblod i typ 2:a 3:e gen.)?? Ser man honom som en förädlare, till lite "grövre" ston med lite blod bakom? Hmm, vet inte, allmän reflektion (svammel?)bara!

Hälsningar Monika

Jag var där igår och kikade på honom. En väldigt lugn och cool kille fast han inte bott där mer än ca en vecka. Kelig och nyfiken.
Snygg modell och hans frambensställ är ok. Han är korrekt i höger fram och något bruten inåt i vänster kota (alltså lite utåttåad där). Min gissning är att med noggrann verkning som föl o unghäst så hade han nog varit korrekt i den med (min gissning).
De hade varit och hoppat honom i förrgår och han hade hoppat fantastiskt fint med rejält scoop.

Kan meddela att jag bokade in honom på mitt ena sto. :D

oh, vad kul!! ja, det är väl ett bra betyg om ngt!!;) att du bokade honom....vem skall du ha honom till? Vad tror DU att han passar till?

Kul att höra att hans ben såg ok ut!! Vet du vems om skall tävla honom?

oh, vad kul!! ja, det är väl ett bra betyg om ngt!!;) att du bokade honom....vem skall du ha honom till? Vad tror DU att han passar till?

Kul att höra att hans ben såg ok ut!! Vet du vems om skall tävla honom?

Jag ska ha honom till mitt fullblod e. Lotus Pool - Seattle Slew - Northern Dancer.
Gissar att det blir Jörgen Larsson om han ska tävlas. De har ju bra samarbete, men jag frågade inte så det är inte säkert.

Jag ska ha honom till mitt fullblod e. Lotus Pool - Seattle Slew - Northern Dancer.
Gissar att det blir Jörgen Larsson om han ska tävlas. De har ju bra samarbete, men jag frågade inte så det är inte säkert.

roligt att höra! :) o toppen att du åkte dit :bow:

det vore ju bra om Jörgen kunde tävla honom, han rider verkligen föredömligt!

o så upprepar jag frågan från furioso.. ;) vilka ston tror du att han passar på? de av den lite lättare typen? (á la mitt sto :D )

Jag tror att han kan användas till de flesta typer av ston. Han var normalstor/grov tycker jag, mentalt verkar han toppen. Sedan är det svårt att säga när man inte sett honom eller hans avkommor "in action". Jag har lagt honom på mitt fullblod men skulle inte tveka att ha honom till mitt andra sto heller (hbl, lite åt det lågställda hållet) om jag inte hade bestämt mig där redan.
Tycker det är en spännande hingst som stannar denna och nästa säsong här, sedan går han troligtvis tillbaka till Holland igen när hans avkommor där utvärderats.
Din dam kan säkert passa! :)

gud va glad jag blir att du har varit där o kan berätta för oss :)

det är ju såklart svårt att veta vad han nedärver eftersom de inte är så gamla än.. dock talar ju stammen för att det ska bli fina föl, o till typen är han ju väldigt snygg :d sen ska jag tillägga att de Indoctro-hästar jag sett har varit väldigt hinderkloka, vilket jag verkligen gillar. nejdu, det känns verkligen som att det blir Sheraton i år :idea: jätteroligt tillskott i aveln tycker jag :banana:

intressant att veta är ju om du tror att de kommer kunna röra sig oxå? jag tänker iochmed att du avlar för fälttävlan.. :)

VDL Sheraton är ju besiktigad av AVN och fått numret 1149, har någon sett vilka poäng och omdöme han fick ?

Jag såg honom hoppa i Ljungby i söndags. Det är bara att gratulera Gränsbo och er som betäckt med honom.

vad tyckte du om honom? var han fin? attans att man bor i "fel" del av landet ;)

(o jag betvivlar att ngn betäckt med honom förra året, eftersom han inte stod i Sverige då.. men vi blir nog ett par stycken som betäcker med honom i år :D)

Jag var inte med på tävlingen men var på Gränsbo på kvällen så jag fick rapport. De tycker att han var/är fantastisk i både hoppning och skalle, cool kille. Jätteroligt, blir spännande nästa vår. :)

Jaha, du springer ofta där?? ;) Kul! Du har ej lust att
ta ett litet kort?

Jag har blivit så sugen på att betäcka med honom att jag allvarligt funderar på att betäcka redan i år fast jag är tävlingsugen....skall fundera ett dygn el 2...:

Ngn som vet om Sheraton skall tävlas mer nu i April o Maj o ungefär vilka höjder? Du kanske Pooh som verkar kunna bli en bra spion för oss som är nyfikna :).

Det är min seminstation och med ett par ston i avel så blir det mkt spring nu på våren.
Ska höra i morgon när han ska tävla nästa gång. Men kort tar jag inte för jag är ju där när det är stressigt med veterinär och så, och då har de inte tid att plocka ut hingstarna, och boxbild är ju inte så givande. ;)

Verkar vara en riktig godbit:love:
Kan bli han som får bli den lycklige:d Äntligen, jag har läst hingstkatalogen fram och tillbaka 1000gånger utan att hitta rätt!
Har mailat ASVH om bedömningen, lägger ut den här när jag får den. Mitt sto fölar inte förren i mitten av juni, så tålamod får jag ha:crazy: ;)

Liknande trådar

C
Avel Kopierat från tidningenridsport.se Ny VDL-hingst till Niklas Arvidsson "Niklas Arvidsson får ytterligare en hingst i stallet. Det...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka