Hur stor skillnad?

Sv: Hur stor skillnad?

Vågar dock inte ha det på kursen i vår, blir väl lynchad om jag ja rider med pullnosgrimma och vill inte rida utan på kursen heller..

Du behöver inte vara rädd för vad andra tycker! Om du vill rida med pullargrimma så finns det inget fel i det öht, även om det inte är det vanligaste på islandshäst. Det finns mycket bra argument för att ha pullargrimma istället för t.ex. engelsk/aachen så om någon säger något så förklarar du bara :)

Jag har ju ridit många kurser och tävlingar med det nu och aldrig fått någon kommentar om det alls. Om det har sagts något bakom ryggen vet jag inte, men det jag inte vet skadar inte ;)

Sv: Hur stor skillnad?

Du ha rätt i det du säger, fast för mig som nybörjare är det dock många i klubben ja är med i som gärna vill ge goda råd och ifråga sätta lite av varje. Tex. vad jag använder för eksemprodukter, täcken, val av nosgrimma och varför jag tycker det är snyggt med bettskivor... (måste bara tillägga att jag inte alls är ett fan av bettskivor, lyssnar bara bra på fd ägaren som sa att han måste ha dom på bett som inte har fasta bettringarna och det andra bettet jag provat på honom är ett rakt bett med fasta ringar som jag tycker han går sämre på)
Fast allt det beror säkert på att alla är medveten om att jag är ny i islandsvärlden och att hästen är köpt av en gammal medelm i klubben så han är välkänd där då klubben inte är allt för stor. Jag fick trots alla råd gott omdömme:) dom tyckte han var jättefin och såg ut att trivas superbra med mig:)

Jag tycker det varit enklare att komma med pullnosgrimma på min unghäst då han inte är lika känd inom klubben även om han också är köpt av en annan medlem i vår klubb. Känns lite mer som min än den andra och alla är inte lika intresserad över vad jag gör med honom.
Jag trivs super i klubben och känner mig välkommen, alla är så otroligt glada och trevliga och jag behöver inte känna mig som värsta nybörjaren pga av alla välmenande råd.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
936
Senast: Shixle
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 779
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka